روابط عمومی دانشگاه گزارش داد

دیدار هیأت رئیسه دانشگاه با علما و مراجع 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، اعضای هیأت رئیسه روز یکشنبه ۷ شهریور در قم برای دیدار حضرت آیت الله العظمي صافی گلپایگانی حضور یافتند. در این دیدار ابتدا رئیس محترم دانشگاه آقای دکتر عظمتی پیرامون ویژگی ها و مأموریت های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آموزش دبیران کشور توضیحاتی ارایه نمودند.

سپس حجت الاسلام اکبری اقدم نماينده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري نيز در خصوص اهمیت مأموریت این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها مواردی را شرح دادند.

در ادامه حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ضمن ابراز خرسندي از حضور هيات رييسه دانشگاه با تاکید براهمیت یادگیری علم توأم با عمل در اسلام، تربیت دبیر را در کشور اسلامی بسيار با اهمیت تلقی نمودند. و خظاب به حضار در جلسه به عنوان يك توصيه مهم و اخلاقي، اضافه نمودند ان شاءالله با توجه به اخلاق و علم دبیرانی تربیت کنید که موجب عظمت و پیشرفت مملکت گردند. مسلمانان باید به یادگیری همه رشته های علمی که نافع بشر است، ازجوامع دیگر سبقت گیرند.

پس از این دیدار نيز به حسب برنامه ريزي انجام شده براي بررسي امكان تعامل في مابين، اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با حجت الاسلام و المسلمين رباني رئیس مركز خدمات حوزه هاي علميه ديدار نموداند. در اين ديدار رييس دانشگاه، ضمن بر شمردن توانايي ها و ويژگي هاي منحصر بفرد دانشگاه در بين دانشگاه هاي كشور به جهت ماموريت آن، آمادگي دانشگاه را براي برقراري تعامل سازنده و ارائه خدمات به طلاب و خانواده هاي ايشان اعلام نموداند.

در اين ديدار رئیس دانشگاه يكي از ويژگي هاي دانشگاه شهيد رجايي را وجود زمینه های مشترک با حوزه های علمیه دانستند و اذعان داشتند كه هر دو اين مجموعه ها به تربيت افرادي اشتغال دارند كه درارتقأ سطح فرهنگي و دانش جامعه موثر خواهند بود.

سپس حجت الاسلام و المسلمين رباني با برشمردن وجه تمايز داتشگاه تربيت دبير شهيد رجايي با دانشگاه هاي ديگر كه يك دانشگاه فرهنگي و بر مدار فرهنگ مي باشد، علاقه مندي مركز را در بر قراري اين تعامل ابراز نموداند.

ايشان در ادامه اظهار داشتند: هدف از ايجاد حوزه و دانشگاه تربیت انسان مي باشد و ما در حوزه به دنبال مدرک گرایی نیستیم. ايشان ضمن تبيين ماموريت مركز خدمات حوزه هاي علميه پيشنهاد دادند در يك كميته مشترك زمينه هاي همکاری فی ما بین بررسي و در جهت اجرايي شدن آنها تسريع گردد.

 این سفر با زیارت اعضای هیأت رئیسه از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) پایان یافت.