روابط عمومی دانشگاه خبر داد

مراسم تجلیل از برگزیدگان المپیادهای فیزیک و شیمی کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، روز یکشنبه ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۵، طی مراسمی از برگزیدگان المپیادهای علمی دانش آموزی فیزیک و شیمی تجلیل شد. از جمع ۸۷ نفره دانش آموزان نخبه، ۸ نفر مدال طلای المپیاد ملی شیمی و ۱۰ نفر هم مدال طلای المپیاد ملی فیزیک را کسب کردند. مابقی دانش آموزان موفق به کسب مدال هال نقره و برنز این المپیاد ها شدند.

دکتر حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه در اختتامیه این مراسم ضمن تبریک به تمامی برگزیدگان و خانواده های ایشان، این دانش آموزان را از سرمایه های ملی کشور دانستند و خطاب به مسئولین اظهار امیدواری کردند راهکارهایی اندیشیده شود که در آینده نیز بتوان از این ثروت های ملی در داخل کشور بهره برد.

دارندگان مدال طلا خود را برای طی یک اردوی علمی ۹ ماهه جهت اعزام ۵ نفر برای المپیاد جهانی فیزیک و ۴ نفر برای المپیاد جهانی شیمی آماده میکنند. دارندگان مدال های نقره و برنز نیز از تسهیلات ورود آسان به دانشگاه بهره خواهند برد. شایان ذکر است سابقه حضور ایران در المپیادهای جهانی به ۲۸ سال پیش باز میگردد که در این مدت دانش پژوهان جوان ایران موفق شده اند ۱۶۰ مدال طلا را برای کشور به ارمغان بیاورند.

خبر پخش شده از اخبار ساعت ۱۶ شبکه خبر