رتبه نخست پژوهشگر و فناور برتر کشوری به عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجائی تعلق گرفت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از معاون پژوهش و فناوری، برای نخستین بار رتبه نخست پژوهشگر و فناور برتر کشوری به عضو هیات علمی دانشگاه شهید رجائی تعلق گرفت. در مراسمی که در سالن اجتماعات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، از پژوهشگران و فناوران برتر کشور و نیز دانشجو پژوهنده های برتر تجلیل شد.

در این مراسم که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، از پژوهشگران و فناوران برتر، طرح های پژوهشی برگزیده، پایان نامه ها و رساله های برتر، دانشجویان پژوهشگر برگزیده و تجارب برتر در مدیریت پژوهشی تقدیر شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم از آقای دکتر سعید علیائی استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه شهید رجائی به عنوان رتبه نخست پژوهشگر و فناور برتر کشوری با اهدای تندیس و لوح تقدیر مقام عالی وزارت تقدیر به عمل آمد. شایان ذکر است دکتر سعید علیائی مولف بیش از ۲۵۰ مقاله در نشریات معتبر علمی با نمایه های معتبر جهانی JCR، Scopus و کنفرانس های ملی و بین المللی بوده و دارای کتب تالیفی با انتشارات داخلی و خارجی مانند Elsevier است. وی هدایت بیش از ۴۰ طرح پژوهشی را عهده دار بوده و مدیر مسئول و عضو هیات تحریریه نشریه JECEI می باشد.

در این مراسم از رتبه های کشوری در بخش پژوهشگر و فناور برتر کشوری به شرح زیر تقدیر به عمل آمد:

رتبه نخست: دکتر سعید علیائی از تهران (دانشگاه شهید رجائی)

رتبه دوم: دکتر میثم غلامپور از استان خراسان جنوبی

رتبه سوم: دکتر مسلم افضلی از استان کرمان

شایسته تقدیر: دکتر حامد نیک پی از استان مازندران

در این مراسم که به صورت ترکیبی حضوری و غیرحضوری (برخط) برگزار شد، مدیران کل استان ها و اعضای شورای معاونان وزیر حضور داشتند. همچنین در بخش دیگری از مراسم از دانشجویان پژوهشگر برگزیده تقدیر به عمل آمد. از دانشگاه شهید رجائی به ترتیب از آقای یونس اسماعیل زاده اقدم، خانم افسانه عزیزی علویجه و آقای بهمن طاهرخانی تقدیر شد.