دکتر رحیمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه استانی هفته پژوهش و فناوری: هفته پژوهش مهم‌ترین رویداد علمی و فنی کشور است

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر رحیمی در این مراسم با تشکر از همکاری‌های همه ساله وزارت کشور در برگزاری هفته پژوهش و فناوری گفت: تنوع و گستره فعالیت‌ها در این هفته بسیار زیاد است و برای هر روز این هفته رخدادی پیش‌بینی شده که امسال چند برنامه نوآورانه از جمله علوم انسانی و معماری، علوم انسانی و حوزه و دانشگاه و ارتباط مراکز علمی و صنعت به آن اضافه شده است.
وی در ادامه افزود: امیدواریم با کمک و مساعدت وزارت کشور بتوانیم یک سری از برنامه‌ها را در استان‌ها برگزار کنیم و از تجمع و رفت‌وآمد به تهران جلوگیری کرده و بیشتر در زمینه عرضه تقاضا در فناوری فعالیت داشته باشیم.
در ادامه این مراسم دکتر جلال درخشه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزشی وزارت کشور گفت: زمینه‌های همکاری بین وزارت علوم و وزارت کشور بسیار گسترده است ولی هم‌اکنون روی دو زمینه بیشتر تمرکز داریم که یکی برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان‌ها است که به دلیل ظرفیت‌های بالایی که وزارت کشور دارد می تواند نقش مهمی در ارتقای آموزش عالی کشور در استان‌ها ایفا کند.
وی افزود: زمینه بعدی بحث ارتباط جامعه با صنعت است که در این زمینه نیز فعالیت‌های مهمی انجام شده و به استانداری‌ها ابلاغ شده است. همچنین در حوزه ایده‌ها و نظریه‌ها هم فعالیت‌های صورت گرفته که بازخورد خوبی داشته و استانداری‌ها قابلیت‌های خوبی در این زمینه‌ها دارند و تعاملات وزارتخانه‌های علوم و کشور می‌تواند کمک شایانی به توسعه علم در کشور داشته باشد و ما هر ساله سه استان را که مساعدت بیشتری در امر پژوهش و فناوری دارند، انتخاب و معرفی می‌کنیم.
دکتر درخشه در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه بین وزارت علوم و وزارت کشور کمک شایانی به تصمیم‌گیری‌های کلان در حوزه‌های پژوهشی، علمی و تحقیقاتی داشته باشد.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۷۰۷۰۱