ديدار هيأت رييسه دانشگاه مطرح شد

ديدار با هيأت رييسه با حضرت آيت الله جوادي آملي:

در جامعه، ارزش حرف اول را می زند نه دانش

 

به گزارش روابط عمومي دانشگاه به نقل از پايگاه اطلاع رساني حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، ايشان  بعد ازظهر امروز در دیدار  مسئولان دانشگاه تربيت دبير شهید رجایی که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء برگزارشد، با بیان اینکه در جامعه، حرف اول را ارزش مي‌زند نه دانش؛ بیان داشتند:

براي تربيت جامعه يك علم متوسط و يك اخلاق صد درصد لازم است; جامعه مخصوصاً فضاي علمي دانشگاه قبل از اينكه نطق ما را ببيند, منطق ما را مي‌بيند، ما بايد بكوشيم جامعه را عاقل و وارسته بار بياوريم. وقتي كسي مربّي است كه يك سوادي داشته باشد ولی سواد به تنهایی در جامعه اثر ندارد و اثرش محدود به فضاي دانشگاه و حوزه ها و آن‌جا كه كُرسي تدريس است، می باشد ولي جامعه از اخلاق شما بهره مي‌برد, از راستگويي شما همه بهره مي‌برد؛ ما بايد بدانيم كه چه كار بايد بكنيم بعد راهكارش را بپرسيم جامعه از ما چه مي‌خواهد؟

حضرت آيت الله العظمی جوادی آملی با بيان اینکه هدف اصلی ما این است که خودمان را دریابیم، اظهار داشتند: درست است تربيت جامعه يك خدمتي است، اما ما هدف اصلي‌مان اين است كه خودمان را دريابيم، اگر يك موجود يك قرن و دو قرني بوديم خيلي تلاش نمي‌خواست اما ما يك موجود ابدي هستيم، انبيا زير اين آسمان آمدند يك حرف تازه زدند گفتند انسان, مرگ را مي‌ميراند نه بميرد، بنابراين ما مرگ را مي‌ميرانيم و ابدي مي‌شويم وقتي ابدي هستيم به اين فكر نباشيم كه مردم را تربيت كنيم، به اين فكر باشيم كه ابديّتمان را تهيه كنيم.

معظم له با بیان اینکه گفتار نرم, رفتار نرم, عدل, احسان, محبت وادب، زبان بين‌المللي و زبان مشترك همه انسان هاست، بیان داشتند: ما قبل از اينكه به جامعه بپردازيم و به فكر اصلاح و تربيت ديگري باشيم، اگر اين مسائل اخلاقی را رعايت كنيم راحتيم، نه بيراهه مي‌رويم نه راه كسي را مي‌بنديم. باید بدانیم يك سواد متوسط و یك عقل صد درصد، يك شهري را به خوبي اداره مي‌كند.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشتند: اینکه خداوند می فرماید ما هر چه آفريديم زيبا آفريديم اين زيبايي, زيبايي دانشي است نه ارزشي. لذا همانطور که در بخش طبيعتِ ما، خداوند به ما دستگاه گوارشی داده که اگر غذای مسموم بدهیم، آن را نمی پذیرد و بالا می آورد، در بخش فطرت نیز كسي دروغ بگويد، فطرت انسان آن را نمی پذیرد و اين ديگر اسلام و كفر ندارد.

حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پایان اظهار داشتند: ما چه بخواهيم، چه نخواهيم شيفته مردان الهي هستيم, اگر در حوزه و دانشگاه اين حرف‌ها باشد و اين دو قشر نیز تاکیدشان روی اینگونه مباحث باشد، هم با هم هماهنگ‌ترند, هم جامعه راحت‌تر است و هيچ آسيبي نمي‌بيند ولی خداي ناكرده اگر اين‌ها مشكل داشته باشند، جامعه آسيب مي‌بيند، چرا که جامعه گوشش به حرف اين دو گروه است.

خاطر نشان مي گردد در اين جلسه دكتر حميد رضا عظمتي، رييس دانشگاه نيز در ابتدا به معرفي پيشينه دانشگاه و جايگاه آن در نظام آموزش عالي و تعليم و تربيت پرداخته و گزارشي از وضع موجود دانشگاه خدمت حضرت آيت الله جوادي ارائه نمواند.

Untitled-1