دستورالعمل بررسی درخواست حذف پزشکی درس دانشجویان غایب در جلسه امتحان

۱)دانشجویی که به علت بیماری موفق به شرکت در جلسه امتحان پایان نیمسال نشود حداکثر تا ۴۸ ساعت بعد از امتحان درس می‌بایست با مراجعه به سامانه جامع آموزشی دانشگاه و ثبت درخواست و بارگذاری مدارک معتبر پزشکی از مسیر پیشخوان خدمت/درخواست بررسی مشکلات آموزشی /حذف پزشکی اقدام نماید .

۲)با توجه به اینکه درمانگاه دانشگاه در ایام هفته و به ویژه در ایام امتحانات از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۴۵/۷ صبح لغایت ۱۹ عصر فعال می‌باشد. دانشجویان در صورت بروز بیماری لازم است بلا فاصله و قبل از امتحان به درمانگاه دانشگاه مراجعه نمایند و توسط پزشک معتمد دانشگاه مورد معاینه قرار گیرند. در صورتی که به دلایل اورژانسی یا تعطیلی، امکان مراجعه دانشجو به درمانگاه دانشگاه میسور نباشد و دانشجو به مراکز درمانی خارج از دانشگاه مراجعه نماید لازم است حداکثر ظرف ۲۴ ساعت پس از مراجعه به مراکز درمانی(۴۸ ساعت در صورت تعطیلی درمانگاه) با در دست داشتن اصل گواهی استعلاجی و مدارک و مستندات پزشکی به درمانگاه دانشگاه مراجعه نمایند.در صورت مراجعه با تاخیر به درمانگاه دانشگاه به گونه‌ای که آثار بیماری بر طرف شده باشد امکان بررسی و اظهار نظر در خصوص حذف پزشکی درس میسور نخواهد بود.

۳)بیماری های سرپایی با علائم و تظاهرات بالینی جرئی، دلیل موجهی برای غیبت در امتحان محسوب نمی‌شوند و در بسیاری از موارد با مراجعه به موقع به پزشک، بیماری کنترل شده و شرکت در امتحان امکان پذیر می‌باشد. مواردی از قبیل سرماخوردگی ،آنفلوانزا، سردرد، سرگیجه ،گاستروآنتریت(اسهال و استفراغ) و مواردی از این دست قابل پذیرش نمی‌باشد. مگر اینکه منجر به بستری بیمار در روز امتحان شود یا بر اساس مستندات پزشکی، بیماری دانشجو توسط کمیسیون پزشکی دانشگاه جدی و ناتوان کننده تشخیص داده شود. بنابراین ضرورت دارد دانشجویان حتی الامکان در جلسات امتحانی حضور یابند و از غیبت در جلسه امتحان با بیماری و کسالت‌های جزئی اجتناب نمایند.

۴)در صورتی که دانشجو به علت بیماری در روز امتحان در بیمارستان بستری شده باشد یا قبل از امتحان بستری شده و در روز امتحان مطابق گواهی پزشک معالج در مهلت استعلاجی باشد دانشجو موظف است بلافاصله بعد از ترخیص(یا بلافاصله بعد از اتمام مرخصی استعلاجی) با در دست داشتن اصل گواهی استعلاجی،پرونده بستری، نسخه دارویی و مدارک و مستندات تشخیصی و درمانی به درمانگاه دانشگاه مراجعه نماید.

۵)داشتن گواهی استعلاجی یا مدارک پزشکی لزوماً دلیلی برای عدم شرکت در امتحان نبوده و ارائه گواهی پزشکی، الزاماْ مجوز حذف پزشکی محسوب نمی‌شود.گواهی استعلاجی و مستندات پزشکی در کمیسیون پزشکی دانشگاه به دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد و صرفاْ در صورتی که بیماری دانشجو ناتوان کننده و توجیه کننده غیبت امتحانی تشخیص داده شود غیبت دانشجو در جلسه امتحان موجه و نسبت به حذف درس از طریق آموزش کل دانشگاه با رعایت سایر قوانین و مقررات اقدام می‌شود.

۶)در صورتی که دانشجو در جلسه امتحان درسی حاضر باشد امکان بررسی حذف پزشکی آن درس پس از امتحان میسور نخواهد بود.

۷)چنانچه دانشجو در جلسه امتحان حضور یابد ولی قبل از اتمام امتحان به دلیل بیماری قادر به ادامه امتحان نباشدلازم است قبل از اتمام زمان امتحان و با همراهی مراقبین جلسه امتحانی به درمانگاه دانشگاه ارجاع داده شود و توسط پزشک معتمد دانشگاه مورد معاینه و بررسی قرار گیرد. تشخیص موجه یا غیر موجه بودن عدم امکان ادامه امتحان با پزشک معتمد درمانگاه و کمیسیون پزشکی دانشگاه خواهد بود.

۸)گواهی استعلاجی در صورتی که فاقد نام و نام خانوادگی بیمار ،تاریخ مراجعه، سربرگ مرکز درمانی، نوع بیماری و مدت(تاریخ شروع و پایان) مرخصی استعلاجی نباشد قابل بررسی نخواهد بود.بدیهی است لازم است اصل گواهی ارایه شود و تصویر گواهی قابل بررسی نمی‌باشد.

۹)مدارک و مستندات پزشکی به شرح ذیل می باشند:

گواهی استعلاجی پزشک معالج منطبق با شرایط مندرج در بند۸، مدارک تشخیصی از قبیل نتایج آزمایشات پاراکلینیکی، رادیولوژی،گزارش MRI، گزارش سی تی اسکن، گزارش بیوپسی،گزارش سونوگرافی، نوار قلب،گزارش اکو کاردیو گرافی،گزارش اسکن قلب،آندوسکوپی، کولونوسکوپی،آنژیو گرافی و …،در صورت بستری  برگه خلاصه پرونده ، در صورت انجام عمل جراحی و برگه عمل جراحی، در صورت مراجعه به اورژانس فرم تریاژ، نسخه دارویی

 

مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی