در چهلمین نشست هیات رئیسه دانشگاه مصوب شد: ایجاد تعادل در سیاست های اجرایی و توازن بخشی به فعالیت های اعضای محترم هیات علمی و زمینه سازی برای رشد همه جانبه به منظور تقویت و بهبود عملکرد دانشگاه در راستای ماموریت راهبردی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در چهلمین نشست هیات رئیسه دانشگاه در سال ۱۴۰۰ که روز دوشنبه ۲۷ دی ماه در سالن جلسات حوزه ریاست تشکیل شد، به جمع بندی موضوع ایجاد تعادل در سیاست های اجرایی و توازن بخشی به فعالیت های اعضای محترم هیات علمی و زمینه سازی برای رشد همه جانبه همکاران محترم و به منظور تقویت و بهبود عملکرد دانشگاه در راستای ماموریت راهبردی خود پرداخته شد. این موضوع در نشست های متعدد شورای دانشگاه و هیات رئیسه در دستور کار قرار داشت و با کار کارشناسی قوی در حوزه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت در نشست مذکور هیات رئیسه مصوب و برای اجرا ابلاغ گردید.

بر اساس این گزارش با عنایت به دریافت نظرات ارزشمند و پیشنهادات اصلاحی از سوی برخی از همکاران محترم و پیشنهادهای برخی از دستگاه های بالادستی در جهت ایجاد تعادل در سیاست های اجرایی و توازن بخشی به فعالیت های اعضای محترم هیات علمی و زمینه سازی برای رشد همه جانبه و به منظور تقویت و بهبود عملکرد دانشگاه در راستای ماموریت راهبردی خود، هیات رئیسه دانشگاه در تاریخ ۲۷ دی ۱۴۰۰ پس از بحث و بررسی بر روی پیشنهادهای دریافتی، موارد زیر را به عنوان راهبرد بیش از پیش مد نظر قرار داد:

  1. در خصوص انتخاب معلم نمونه کشوری مقرر گردید؛ صرفا از میان آن دسته از اعضای هیات علمی واجد شرایطی انتخاب شوند که در بازه ۳ ساله اخیر دارای تالیفات، تحقیقات و خدمات ارزنده مرتبط با نیازهای آموزش و پرورش باشند، که به بررسی و پیشنهاد شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و تصویب هیات رئیسه به وزارت متبوع معرفی شوند.
  2. در خصوص انتخاب استاد نمونه دانشگاه مقرر گردید؛ ضمن برآورده شدن شروط لازم مندرج در شیوه نامه مربوطه، فعالیت ها و خدمات ارزنده متناسب با ماموریت دانشگاه به عنوان شرط تعیین کننده (وتویی) مورد توجه قرار گیرد.
  3. مقرر گردید، در کمیته ترفیعات دانشگاه متناسب با اثربخشی خدمات و فعالیت ها در راستای ماموریت های وزارت متبوع، ضرایب افزایشی بازنگری گردد و ارزیابی کلیه تالیفات و تحقیقات مرتبط با وزارت آموزش و پرورش با ضریب امتیاز ویژه در ترفیع سالانه (پایه استحقاقی) اساتید در نظر گرفته شود.
  4. مقرر گردید، در کمیته ترفیعات دانشگاه متناسب با اثربخشی خدمات و فعالیت ها در راستای ماموریت های وزارت متبوع، ضرایب افزایشی بازنگری گردد و ارزیابی کلیه تالیفات و تحقیقات مرتبط با وزارت آموزش و پرورش با ضریب امتیاز ویژه در پایه تشویقی اساتید در نظر گرفته شود.
  5. در آیین نامه ترفیعات، الزام به چاپ حداقل یک مقاله علمی در نشریات معتبر، از بازه یک ساله منتهی به ترفیع سالانه به بازه دوساله منتهی به ترفیع مبتنی بر ذخیره پژوهشی استاد اصلاح گردید.
  6. مقرر گردید، در فرآیند جذب اعضای هیات علمی ضمن رعایت قوانین و مقررات مرتبط با فراخوان های جذب اعضای هیات علمی، برای توانمندی ها و تولیدات علمی مرتبط با حوزه آموزش و در راستای ماموریت دانشگاه امتیاز ویژه در نظر گرفته شود.