در پی عقد قرارداد با شرکت فیدیبو

در پی عقد قرارداد با شرکت فیدیبو؛ نخستین کتاب دیجیتال دانشگاه انتشار یافت:
اصول فیلترهای تطبیقی و عملکرد آنها

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از رئیس اداره انتشارات، در پی عقد قرارداد با شرکت آفرینش کتاب الکترونیک فیروزان (فیدیبو)، کتاب اصول فیلترهای تطبیقی و عملکرد آنها، تصنیف دکتر محمد شمس اسفندآبادی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید رجائی، به عنوان نخستین کتاب دیجیتال دانشگاه، انتشار یافت. دکتر آشنای قاسمی، رئیس اداره انتشارات دانشگاه ضمن اعلام این خبر افزود: این کتاب که پیشتر به صورت کاغذی چاپ شده بود، از این پس در کلیه نقاط جهان، با مراجعه به سایت فیدیبو، به صورت الکترونیکی قابل تهیه است.
دکتر آشنای قاسمی با اشاره به مقدمه کتاب مزبور افزود: فیلترهای تطبیقی به عنوان یکی از ابزارهای مهم در زمینه¬های مختلف مهندسی کاربرد دارد. شناسایی سیستم، متعادل سازی کانال، حذف اکوی صوتی، پیش بینی کننده خطی، و …. از جمله کاربردهای فیلترهای تطبیقی می‌باشند. کتاب حاضر به عنوان اولین کتاب فارسی در این حوزه تخصصی به رشته تحریر درآمده است و برای دانشجویان مقاطع کارشناسی و به خصوص کارشناسی ارشد و دکتری مفید می باشد. محتوای این کتاب را می توان در سه بخش کلی تقسیم بندی کرد. در بخش اول، الگوریتم های تندترین شیب معرفی می گردند. بخش دوم شامل الگوریتم های کلاسیک و برخی از الگوریتم های نوین فیلترهای تطبیقی خواهد بود. بخش سوم نیز، تحلیل عملکرد فیلترهای تطبیقی در سه حوزه حالت ماندگار، گذرا و ردیابی و همچنین پایداری فیلترهای تطبیقی را شامل خواهد بود.
مطالب ارائه شده در کتاب حاضر از مراجع بسیار معتبر در حوزه فیلترهای تطبیقی استخراج شده که شامل کتاب و مقالات منتشر شده در مجلات پردازش سیگنال می باشد. در انتهای هر فصل مراجع مربوطه آورده شده است. همچنین بخش های مختلف این کتاب حاصل دستاوردهای پژوهشی مصنف آن طی دهه گذشته می¬باشد که سعی شده است به طور شایسته جهت استفاده خوانندگان محترم تدوین و نگارش گردد.
شایان ذکر است که از این پس کلیه پدیدآورندگان کتاب در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، می‌توانند در کنار چاپ کتب خود به صورت کاغذی، آنها را به صورت دیجیتالی نیز نشر دهند. پدیدآورندگانی که پیشتر کتاب آنها به صورت کاغذی چاپ شده است، کافی است ابتدا با داخلی ۲۶۳۲، سرکار خانم فیروزی تماس بگیرند تا متمم قرارداد چاپ دیجیتالی کتاب آنها تهیه شود. پس از امضای متمم قرارداد مزبور، فرایند آماده کردن و چاپ دیجیتالی کتاب آنها توسط شرکت فیدیبو انجام خواهد گرفت. نرم‌افزار فیدبیو، که کتب دیجیتالی توسط آنها قابل مطالعه‌اند، دارای نسخه‌های مختلف تحت ویندوز، اندروید و ios است. البته هر خریدار امکان استفاده از کتاب خریداری شده را حداکثر با ۳ دستگاه (کامپیوتر، موبایل و …)، از طریق اکانت خود خواهد داشت.
لینک جستجو، مشاهده و خرید دیجیتالی کتب دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی:
https://fidibo.com/