بازدید سرزده وزیر آموزش و پرورش از سرای دانشجویی حافظ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

وزیر آموزش و پرورش در بازدید سرزده از خوابگاه حافظ دانشگاه شهید رجایی:

در دولت سیزدهم، اقدامات مهمی برای تقویت زیرساخت های دانشگاه های تربیت معلم انجام شده است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، به نقل از روابط عمومی مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، شامگاه هجدهم آذرماه، به صورت سرزده از خوابگاه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بازدید کرد.

وی ضمن بازدید از سلف، خوابگاه ها، کتابخانه، سالن ورزشی، با دانشجومعلمان به صورت صمیمی دیدار و به سئوالات و مطالبات آنان پاسخ داد.

صحرایی با بیان این که آینده را از چهره شما معلمان، آینده ایران می‌توان دید، تصریح کرد: بسیار خوشحالم که در جمع دانشجو معلمان عزیزم حضور پیدا می‌کنم، شما معلمان عزیز آینده بسیار برای ما ارزشمند هستید.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تبیین اتفاقاتی که در تاریخ برای دانشجویان شهیدی افتاد که منجر به نام گذاری روز دانشجو شد، پرداخت و افزود: ۱۶ آذر روز و نماد مهمی است، کشور پهناور و بزرگ ایران، پس از۱۵۰۰ سال حکومت مردمی و اسلامی را شروع کرد وجَنگ ما با آمریکا و طاغوت، جَنگ گفتمانی است چرا که ما دنبال عزت و استقلال هستیم و دشمنان مانع تحقق این عزت هستند.

صحرایی با بیان اینکه دشمن در جنگ شناختی به دنبال عدم تفکر صحیح و دقت ما است، تصریح کرد: اگر صحیح فکر کنیم ماهیت دشمن و ابزار دشمنی‌هایش مشخص می‌شود و بخاطر همین هر روز باید یادمان باشد دشمنانمان کیست و چرا با ما دشمن هستند؟

وی با این پرسش که چرا معلمی مهم است، تصریح کرد: معلم با جهل و نادانی و گمراهی مبارزه می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به برخی پرسش‌های دانشجو معلمان پاسخ داد و افزود: مأموریت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی تربیت معلم است و متاسفانه برای این مأموریت انحراف ایجاد کرده بودند که در دولت سیزدهم، اقدامات مهمی برای تقویت زیرساخت‌های این دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

صحرایی بر اصلاح معماری کلان تربیت معلم تاکید کرد و افزود: باید دانشگاه‌های تربیت معلم سرفصل بومی داشته باشند و تمام رویکردها در این دانشگاه‌ها برای آمادگی دانشجویان جهت معلم حرفه‌ای شدن باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برخی اصلاح‌ها یکدفعه انجام نمی‌شود، تصریح کرد: مهم این است که در فرآیند اصلاح و رشد قرار بگیریم که این امر در حال انجام است.

وی در پایان خطاب به دانشجو معلمان دانشگاه‌های تربیت معلم، اظهار داشت: این را بدانید که وزیر آموزش و پرورش کنار شما و مطالبه‌گر حقوق شماست.

صحرایی پس از این ملاقات در صفحه شخصی ویراستی اش نوشت: امشب به صورت سرزده در جمع دانشجویان خوابگاه حافظ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی حاضر شدم و در یک بازدید و گپ و گفت چند ساعته دغدغه‌های ایشان را شنیدم.

از مسئولین این دانشگاه میخواهم آنچه را که به معلمان آینده در این جلسه قول پیگیری دادیم تا حصول نتیجه دنبال کنند.

از دانشجويان عزیز این دانشگاه هم می‌خواهم با تلاش در کسب علم و مهارت معلمی در جهت ساختن آینده فرزندان این مرز و بوم قدم بردارند.