روابط بين الملل

دیدار مسئولین وزارت معارف کشور افغانستان با ریاست دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صبح امروز سه شنبه مورخ ۶/۱۱/۹۴ مسولین وزارت معارف کشور افغانستان ضمن ملاقات با  رييس دانشگاه ، از امكانات و پتانسيل هاي دانشگاه  تربيت شهيد رجايي نيز بازديد بعمل آورداند.

در این دیدار دکتر عظمتی پس از خوشامدگویی به معرفی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و تبيين جايگاه دانشگاه در نظام آموزش عالي و وزارت آموزش و پرورش كشور پرداخته اند.

ايشان با اشاره به زير ساخت ها و امكانات كارگاه هي و آزمايشگاهي مجهز موجود، دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي را يكي از دانشگاه هاي برخوردار و توانمند ذر حوزه فني حرفه اي معرفي نموده و با توجه به ماموریت دانشگاه كه در حوزه تربیت نیروی متخصص در رشته های دبیری فنی و حرفه ای است  اين جايگاه را در سطح كشور بي مانند توصيف نموداند.

دكتر عظمتي با ياد آوري تجربه موفق همكاري با وزارت معارف كشور دوست و برادر افغانستان در پذيرش دانشجويان تحصيلات تكميلي دبيري در سال هاي پيش ضمن اعلام آمادگي اين دانشگاه براي تكرار و توسعه اينگونه همكاري ها تأكيد نموداند .

وي با بيان زمينه هايي همانند :

  •  پذيرش دانشجو در مقاطع مختلف
  • برگزاري دوره هاي كوتاه و ميان مدت براي اساتيد و دانشجويان دبيري  كشور افغانستان
  • انجام پژوهش هاي مورد نياز وزارت معارف اين كشور
  • انجام پژوهش هاي مشترك مابين اين دانشگاه و دانشگاه هاي تربيت معلم
  • برگزراي كارگاهها آموزشي تخصصي و مشاوره
  • ارائه خدمات در حوزه آموزش الكترونيكي

.را ازجمله مواردي برشمرداند كه مي تواند در فصل جديد تعاملات في مابين دو كشور ازجمله حوزه تربيت معلم برشمراند

 در ادامه نيز آقاي سيد احمد اشرفي مشاور ارشد وزير معارف جمهوري اسلامي افغانستان، ضمن ابراز خرسندي از ميزباني از ميهمان نوازي مسئولين دانشگاه  تقدير و تمجيد نموداند.

ايشان با اشاره به سابقه بسيار موفق دانش آموختگان اين كشور از دانشگاه تربيت دبير شهيد رجايي ضمن تشكر خواستار ادامه پذيرش و جذب بيشتر  متقاضيان افغاني براي ادامه تحصيل شداند، وي با اشاره به زمينه اي ذكر شده از سوي رييس دانشگاه با اذعان به اينكه وزارت معارف كشور افغانستان آمادگي لازم را براي انجام تمامي اين زمينه ها دارد خواستار تعجيل در اجرايي شدن آنها از سوي وزارت آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران شداند.

در ادامه نيز اعضأ حاضر در جلسه و هيأات همراه به بررسي موارد تخصصي تر در حوز ه هاي مورد علاقه پرداختند.

پس از  جلسه بر اساس برنامه پيش بيني شده اين هيأت از بخش هاي مختلف و كارگاه ها و آزمايشگاه هاي دانشگاه و برخي از دانشكده ها همانند :‌دانشكده مهندسي برق،‌دانشكده مهندسي مكانيك،‌دانشكده مهندسي معماري و شهر سازي و مركز آموزش الكترونيكي بازديد نموده و در نهايت نيز در ضيافت نهار در سالن جلسات حوزه رياست دانشگاه شركت نموداند.

 لازم به ذكراست اعضأ حاضر در اين جلسه از طرف دانشگاه شامل اعضأ هيأت رييسه و از طرف هيأت افغاني شامل افراد ذيل بوداند:

عبدالواسع آرین مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی وزارت معارف

  سوسن وردک مدیر کل تربیت معلم كشور افغانستان

 سیداصغرحیدری مدیر کل مرکز علومكشور افغانستان

 ذکراله حبیبی مدیر کل سیاستگذاری و برنامه آموزشهای فنی و حرفه ای افغانستان

6

[rev_slider slider51]