دريافت اعتبارنامه كميته اخلاق در پژوهش توسط دانشگاه شهیدرجایی

با حکم کمیته ملی اخلاق در پژوهشهای زیست پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی موفق به دریافت اعتبارنامه کمیته اخلاق در پژوهش شد.

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با هدف نظارت اخلاقی بر پژوهش‌ های زيست پزشكی و حفظ بالاترين استاندارد‌های كيفی اخلاق در پژوهش، موفق شد با دريافت مجوز از كميته ملی اخلاق در پژوهش، اين كارگروه را در دانشگاه تشكيل دهد.

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، درخواست تأسيس «كميته اخلاق در پژوهش» دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی به صورت قطعی در كميته ملی اخلاق در پژوهش ‌های زيست پزشكی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی تأييد و اعتبارنامه آن از ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ به مدت دو سال و با شناسه اختصاصی IR.SRU.REC صادر گرديد.

دكتر محمد شمس اسفندآبادی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در اين باره گفت: از اين پس تمام پروژه‌های تحقيقاتی از جمله پايان‌نامه‌ ها، رساله‌ های دكتری و طرح ‌های تحقيقاتی اعضای هيات علمی و دانشجويان تحصيلات تكميلی كه با موضوعات حساس و با آزمودنی انسانی و حيوانی سروكار دارند، بايد مطابق با استاندارها و موازين اخلاقی و حقوقی موجود در شيوه نامه اخلاق در پژوهش به انجام برسند. ایشان افزودند طرح های پژوهشی با ويژگی های فوق الذكر بايد قبل از اجرا، به تصويب كميته اخلاق در پژوهش دانشگاه رسيده باشد.