حضور دانشجویان بین الملل دانشگاه در دومین دوره آموزشی و فرهنگی ویژه دانشجویان بین الملل سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی و به نقل از دفتر امور بین الملل دانشگاه دومین دوره آموزشی – فرهنگی دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، بعد از ظهر روز جمعه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲ در سالن اصلی مجموعه همایش‌های بین‌المللی امام رضا (ع) در دانشگاه علم و صنعت ایران افتتاح شد. در این دوره آموزشی و فرهنگی دانشجویان بین الملل دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دو گروه خانم ها و آقایان به سرپرستی مهندس مهدی زینلی حضور پیدا کردند.
در مراسم افتتاحیه این دوره که با حضور معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان، اعضای هیات رئیسه دانشگاه علم و صنعت و دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه‌های کشور برگزار شد، ابتدا دکتر انبیاء (رئیس دانشگاه علم و صنعت)، با خیر مقدم‌گویی به دانشجویان غیر ایرانی و مهمانان جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به روند تولید علم در ایران از دیرباز تا کنون گفت: شما کشوری را برای تحصیل برگزیدید که از دیرباز به علم‌آموزی شهره بوده است و سابقه نظام آموزشی دانشگاهی در آن، به ۱۷۵۰ سال قبل می‌رسد. در ادامه مراسم افتتاحیه دکتر سلمانپور (معاون بورس و امور دانشجویان بین الملل سازمان امور دانشجویان) با تقدیر از دانشگاه علم و صنعت ایران به این موضوع پرداخت که چرا دانشجویان و نخبگان جهان اسلام باید به علم و فناوری و بصیرت و دانش فرهنگی مجهز شوند و همگرایی و همیابی داشته باشند. وی گفت: همانگونه که پیامبر اسلام مبعوث نشد که اسلام در مکه بماند و ضرورت عقلانی این بعثت به امر پروردگار و خواست فطرت، برای کل عالمین بود، به اعتقاد ما مسلمانان ظهور مهدی موعود (عج) در مکه نیز در مکه محبوس نخواهد ماند و عدل‌گستری‌اش فراگیر و بین‌المللی خواهد شد که این پیام را به ما می‌دهد که هر مسلمان با حفظ هویت سرزمینی و فرهنگ و زبان خود، باید بین‌المللی و به تمام انسانها در کره زمین فکر کند.

معاون بورس و امور دانشجویان بین‌الملل سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه هدف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، از ابتدا بین‌المللی بوده است، افزود: قران می‌فرماید «کَلِمَهُ اللَّهِ هِیَ الْعُلْیَا». خدا بر همه حق حکومت دارد و هر کس بگوید ظلم‌ستیز است، اولین قدم این است که به دنبال حق خدا برود.
دکتر سلمانپور با بیان این مطلب که تمدنی نوینی در جهان در حال شکل‌گیری است و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که «مبارزه امروز در دنیا، مبارزه تمدنی است»، گفت: در تمدن در حال پیدایش، انسان عزیز است و علم، پیونددهنده دنیا و معنویت مردم است. امروز فطرت انسانها با این تمدن درگیر شده و آخرالامر، فطرت‌ها پیروز میدان هستند. وی تصریح کرد: من تردید ندارم شما دانشجویان، عناصر تمدن جدید هستید و سهم مسلمین در تمدن جدید، به تلاش تک‌تک ما بستگی دارد. 

گفتنی است در دومین دوره آموزشی – فرهنگی دانشجویان بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور که با هدف توانمندسازی دانشجویان بین‌المللی از ۲۳ تا ۲۷ تیرماه به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می‌شود، ۶۰۰ دانشجوی غیر ایرانی از ۴۰ دانشگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ۱۶ ملیت مختلف شرکت دارند که در برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، کارگاه‌های آموزشی، بازدید از مراکز علمی و فرهنگی و… شرکت خواهند داشت.