جلسه معاونت پژوهش و فناوری و دانشکده های مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر و علوم پایه با حضور مسئولین وزارت دفاع

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری، نشست تخصصی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با مسئولین وزارت دفاع در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱در سالن جلسات دانشکده مهندسی برق برگزار گردید. برپایی این جلسه در راستای انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک و در جهت همسوسازی پتانسیل آکادمیک دانشگاهی با صنایع دفاعی صورت گرفت.

برپایی این جلسه، پیرو جلسه ای با حضور مدیر ارتباط با صنعت جناب آقای دکتر محمد یکرنگ نیا و همراهان در محل شرکت سهند از شرکت های وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دعوت از مدیران آن شرکت برای بازدید از دانشگاه و امکانات آن، در ابتدا آقای دکتر یکرنگ نیا خلاصه ای از محورهای مطرح شده در جلسه گذشته را برای حضار ارائه دادند. این موارد شامل بحث حمایت از پروژه های ارتباط با صنعت در راستای رفع نیازهای شرکت سهند و نیز پروژه های حمایت از رسانه ها و پایان نامه های دانشجویی و نیز کمک به تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه مرتبط با حوزه فعالیت شرکت سهند بود. همچنین اعلام آمادگی جهت بهره گیری از تخصص اعضای هیات علمی دانشگاه در حوزه های مورد نیاز آن شرکت از دیگر موارد مطرح شده بود.

دکتر مجتبی قربانی معاون محترم پژوهش و فناوری در خصوص ارتقا مستمر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در زمینه رشد کمی و کیفی مقالات با نویسندگی اعضا هیئت علمی و دارا بودن توان بالقوه اساتید در همکاری های ملی و بین المللی ایشان سخنانی ایراد نمودند.

دکتر قربانی با معرفی دانشکده ها، آزمایشگاه های فعال و پژوهشکده های دانشگاه و بازدید این مراکز بر آمادگی با همکاری های فی مابین سازمانی ابراز امیدواری کرد.

وی، در خصوص پروژه های جاری در حوزه های هوش مصنوعی، علوم میان رشته ای، علوم روانشناختی و … توضیحاتی فرمودند که مورد استقبال گسترده مسئولین صنایع دفاعی قرار گرفت.

در ادامه معاون پژوهش و فناوری به ماموریت دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در خصوص تربیت دبیران خبره اشاره کردند که این توضیح باعث ترغیب میهمانان در زمینه توسعه پروژه های مورد نیاز و تربیت پایه ای دانش آموزان توانمند در راستای اهداف سایبری شد.

همچنین آقایان دکتر نادری و دکتر باقری و خانم ها دکتر دانشپور و دکتر بیگی به ارائه توضیحاتی در ارتباط با معرفی دانشگاه و دانشجویان و خصوصا امکانات و تجهیزات دانشکده های برق و کامپیوتر و نیز گرایش ها و اعضای هیات علمی آن ارائه دادند.

معاونت پژوهش و فناوری

کدخبر ۰۲۱۲۲۲۰۱