برگزاری آیین اداي احترام و گلباران مزار شهداي گمنام دانشگاه به مناسبت «گرامیداشت روز شهدا»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه، «آیین اداي احترام و گلباران مزار شهداي گمنام دانشگاه» به مناسبت «گراميداشت روز شهدا»، صبح امروز سه شنبه، مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲با حضور اعضای هیأت رئیسه و جمعی از اعضای هیأت علمی، یاوران علمی و کارکنان دانشگاه در یادمان مزار مطهر شهداي گمنام دانشگاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، علی پور کمالی، رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به اتفاق فضلعلی؛ نماینده نهاد رهبری در دانشگاه و جمع کثیری از اعضای هیأت رئیسه، مدیران، اساتید و کارکنان دانشگاه به مناسبت «بزرگداشت روز شهدا» و حلول ماه مبارک رمضان، مطابق سنت حسنه چهارشنبه آخر هر سال، با حضور در یادمان شهدای گمنام و اهدای گل و غبارروبی از مزار شهیدان گمنام، یاد و خاطره این بزرگ مردان تاریخ پر افتخار میهن اسلامی را گرامی داشتند.

پور کمالی در این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه در اهمیت این روز پرشکوه گفت: شایسته است اعضای هیأت علمی؛ یاوران علمی به روایت گری جایگاه و مقام شهدا بپردازند و رشادت ها و ایثارگری های آنان را برای نسل های متمادی جامعه تبیین نمایند تا یاد شهدا و فداکاری های آنان بر تارک این مرز و بوم جاودان بماند.

در ادامه نبی اله فضلعلی، نماینده نهاد رهبری در دانشگاه نیز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تبیین روایاتی از فضایل ماه خدا، بر اهمیت این ماه تأکید کرد و افزود: شهدای ما مظلوم اند و خانواده های آنان مظلوم تر؛ شهدای گمنام، گمنامی را برای خود برگزیدند تا ما به آرامش و امنیت دست یابیم و وظیفه مسؤولان در مقابل این همه مظلومیت آنان این  است که از تمام ظرفیت و توان خود استفاده کنند تا با تبیین ایثارگری ها و مجاهدت های شهدا و جانبازان، آنان را از مظلومیت و گمنامی خارج کنند.

شایان ذکر است ۲۲ اسفند در گاه شمار رسمی ایران اسلامی، به نام « روز شهدا» مزیّن شده است؛ این روزپر صلابت، روز پاسداشت انسان های وارسته‌ای است که برای دفاع از دین، انقلاب و کرامت انسانی، از جان خود گذشتند و در راه آرمان های نظام و انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل شدند. شهید شدند.