جلسه شورای معاونت فرهنگی و اجتماعی

برگزاری جلسه شورای هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه

جلسه شورای هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بر اساس اطلاع رسانی قبلی در روز یکشنبه ۹۹/۹/۲ از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ برگزار شد و در خصوص موارد زیر بحث و تصمیم گیری به عمل آمد:

  • آقای دکتر صلواتی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تشکر از زحمات کلیه همکاران محترم معاونت، مطالبی درباره وضعیت و شرایط خاص معاونت فرهنگی بیان کردند و از همکاران خواستند در ایام دورکاری، به دقت و با صرف وقت کافی به انجام وظایف محوله بپردازند.
  • آقای دکتر مالیان مدیر امور فرهنگی گزارشی درباره برنامه های انجام شده، جاری و آتی معاونت فرهنگی از جمله برگزاری وبینارهای متنوع فرهنگی و اجتماعی، برگزاری مسابقات فرهنگی برای استادان و کارکنان، انتخاب استادان مشاور انجمن های علمی و کانون های فرهنگی هنری دانشگاه و صدور ابلاغ برای ایشان، برنامه ریزی و آغاز مراحل اجرایی نخستین همایش ملی فرهنگ، طراحی نشریه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، برنامه ریزی برای برگزاری سلسله جلسات توانمندسازی استادان و دانشجومعلمان نسبت به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های فرهنگی با همکاری معاونت پیشگیری از جرم دادگستری تـهران ارائه کردند.
  • آقای دکتر یوسفی رئیس اداره فرهنگی و فوق برنامه گزارشی از وضعیت کانون های فرهنگی و هنری و چگونگی برگزاری انتخابات مربوط به آن ارائه دادند.
  • سرکار خانم محمدی کارشناس امور فرهنگی گزارشی درخصوص فعالیت های اخیر خود به ویژه درزمینه اطلاعیه های فرهنگی مـناسبتی، هماهنگی وبـینار، ایجاد گروه انجمن های علمی دانشجویی، انتخاب دبیران انجمن ها ارائه کردند.
  • آقای فعله گری گزارشی درباره وضعیت نشریات و تشکل های دانشجویی و انتخابات مربوط به آنها ارائه کردند.
  • معارفه سرکار خانم شعربافی به عنوان همکار جدید معاونت انجام شد و ضمن خوشامدگویی به ایشان و آرزوی موفقیت در مسؤولیت جدید، مقرر شد همکاران محترم درخصوص توجیه و راهنمایی ایشان به منظور انجام وظایف محوله به ایشان کمک کنند.
  • تودیع سرکار خانم محمدی همکار سابق معاونت انجام شد و حاضران جلسه مراتب تقدیر و سپاسگزاری خود را بابت همکاری صمیمانه و حسن خلق ایشان طی مدت حضور در معاونت فرهنگی اعلام کردند و برای ایشان در مسؤولیت جدید آرزوی موفقیت کردند.
  • مقرر شد با توجه به تجربه وبینارهای برگزار شده توسط معاونت طی چندماه گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت آن و با توجه به تجربه موفق دانشگاه های دیگر، برای مدیریت و برگزاری دور جدید وبینارها و جلسات نقد و مناظره توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، از شیوه های متنوع و ابزار کارآمد استفاده شود.
  • مقرر شد با توجه به حساسیت امور انجمن های علمی در زمان حاضر که در آغاز دور جدید فعالیت قراردارند، همگی در این زمینه کمک کنند تا مشکل و توقفی در این خصوص رخ ندهد.
  • مقرر شد درجهت احترام به قانون و فرهنگ سازی در سطح دانشگاه از یک طرف و نظر به اهمیت و حساسیت فعالیت در فضای مجازی که لازم است با قوانین و ضوابط و نیز سیاست های مطرح در شورای فرهنگی دانشگاه و سیاست های معاونت هماهنگ باشد، و با عنایت به مسئولیت قانونی که بر گروه های رسمی مترتب است، هرگونه اقدام درخصوص ایجاد گروه در فضای مجازی با هماهنگی و اخذ موافقت معاونت یا مدیریت امور فرهنگی باشد.
  • مقرر گردید کلیه گروه های واتساپی و تلگرامی مرتبط با معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حداکثر تا تاریخ ۹۹/۹/۱۵ برچیده شوند و ایجاد هیچ گروه جدید در تلگرام و واتساپ مجاز نیست.
  • موضوعات مختلف مرتبط با راه اندازی نشریه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه از جمله اهداف، ارکان، نام، تناوب انتشار و سرفصل مطالب آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا پس از جمع بندی نظرات، در اسرع وقت اقدامات لازم برای انتشار شماره نخست نشریه صورت پذیرد.