تقويت فرهنگ كار، توليد، كارآفريني و اخلاق حرفه اي در دستور کار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی قرار دارد

سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در بازدید از هنرستان های استان تهران:

تقويت فرهنگ كار، توليد، كارآفريني و اخلاق حرفه اي از مأموریت های اصلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی است

 

جمال الدین مهدی نژاد در حاشیه بازدید از هنرستان های فنی و حرفه ای استان تهران بر گسترش شايستگي های حرفه اي، ارتقاي جايگاه آموزش و تربيت دبیران فني، حرفه اي و مهارتي، به منظوركاهش فاصله سطح شايستگي نيروي كار كشور با سطح استاندارد جهاني، هماهنگي در سياستگذاري كلان، مديريت در برنامه ريزي آموزش هاي فني، حرفه اي و مهارتي و تربيت نيروي كار شايسته، تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در راستای اجرای مصوبه شوار معاونان و تأکید مقام عالی وزارت مبنی بر تعامل مدیران ارشد حوزه ستادی با مدیران و دانش آموزان مدارس کشور، صبح امروز شنبه، یازدهم آذرماه، سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، به اتفاق تعدادی از مدیران دانشگاه از دو هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش بازدید کردند.

بر اساس این گزارش جمال الدین مهدی نژاد؛ مصطفی آذرکیش و تعدادی از مدیران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، از کارگاه ها و آزمایشگاه های مختلف هنرستان هیأت امنایی آل یاسین آموزش و پرورش منطقه ۱۲ شهر تهران و هنرستان کاردانش کمال واقع در قرچک ورامین از توابع آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بازدید و ضمن گفت و گو با هنرجویان و هنرآموزان از نزدیک در جریان چالش ها، مسائل و مشکلات پیش روی هنرآموزان و هنرجویان این مدارس قرار گرفتند.

مهدی نژاد خطاب به هنرجویان، به امکان ادامه تحصیل هنرجویان هنرستان های کشور در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به تصمیمات اتخاذشده،  ۲۰درصد از سهم جذب دانشجویان دانشگاه شهید رجایی به هنرجویان هنرستان های کشور اختصاص یافته است و در تلاشیم تا در سنوات آتی سهم بیشتری را به آن تخصیص دهیم؛ چرا که با استعدادترین و علاقه مندترین افراد باید جذب این دانشگاه شده و تربیت نسل های آتی کشور را برعهده بگیرند و به تجربه دریافته ایم که هنرجویان هنرستانی از توانمندی های حرفه ای بالایی برای ادامه تحصیل در رشته های تخصصی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برخوردارند.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود  بر ضرورت ترويج و تقويت فرهنگ كار، توليد، كارآفريني و اخلاق حرفه اي مبتني بر ارزش هاي اسلامي و ملي تأکید کرد و افزود: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بر اساس مأموریت های خود، اصلی ترین دانشگاه تربیت نيروي انساني متخصص، ماهر و كارآمد و متناسب با نياز هنرستان های کشور است.

وی نقش آموزش و تربيت فني، حرفه اي و مهارتي را در توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور غیرقابل انکار توصیف کرد و گفت: ارتقاي كيفيت آموزش و تربيت فني، حرفه اي و مهارتي مبتني بر چهارچوب صلاحيت حرفه اي ملي و كاهش فاصله ميان سطح شايستگي هاي مورد نياز فعلي و آتي بازار كار و هنرستان های كشور در دستور کار دانشگاه تربیت دبیرشهید رجایی قرار دارد.

سرپرست دانشگاه شهید رجایی با اشاره به توفیق هنرستان های کشور در تربیت نیروی انسانی مفید، کارآمد و کارآفرین در سال های اخیر، آموزش های هنرستان های فنی و حرفه ای را مصداق بارز توسعه كارآفريني و تولید علم نافع توصیف کرد و نقش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در این مهم را بی بدیل دانست.

مصطفی آذرکیش، مدیر برنامه و بودجه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی نیز ضمن تأکید بر ضرورت توسعه هنرستان های فنی و حرفه ای  و کاردانش کشور افزود: ساحت های ششگانه تعلیم و تربیت در هنرستان های کشور به معنای واقع اتفاق می افتد.

وی اذعان داشت: هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش، نقش ویژه ای در تولید و کارآفرینی کشور داشته و از روحیه نشاط و شادابی بیشتری نسبت به سایر دانش آموزان برخوردار هستند.

مدیرکل پیشین دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر نگاه جامعه به هنرستان ها، گفت: توجه خانواده ها به هنرستان ها نسبت به گذشته بیشتر شده است و باید تلاش کنیم تا زیرساخت های لازم برای توسعه رشته های هنرستانی بر اساس زیست بوم جدید فراهم آید تا متناسب با سلایق و علایق دانش آموزان، فرصت ادامه تحصیل ایجاد شود.