بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج

“مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ  فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبدیلًا” (احزاب/۲۳)
” در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند”.

“هفته بسیج در حقیقت فرصتی برای ارایه حرکت عظیمی است که به وسیله امام بزرگوار راحل، در این کشور پایه گذاری شد و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملت ها هم انشاالله الگو و سرمشق خواهد شد”.

مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)

هفته بسیج، فرصتی ارزشمند برای یادآوری رشادت ها و از خودگذشتگی های فرزندان برومند و قهرمانِ کشور عزیزمان، ایران است که با عشق بی پایان در دفاع از وطن و کیان ایران اسلامی در سپهر منطقه ای و جهانی در برابر دسیسه های دشمنان و معاندان در ادوار مختلف به خصوص دوران هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی نمودند.

موفقیت ها و پیشرفت­های چشمگیر اخیر ملت ایران در حوزه­های مختلف دفاعی، درمان، صنعت، حمل و نقل و ، بی شک عامل مهم شرارت­های دشمنان در روزهای اخیر بوده است. دست­یابی به روش درمان سرطان با ژن درمانی، بهره­برداری از شش نیروگاه حرارتی، پرتاب ماهواره بر قائم ۱۰۰، بومی‌سازی دستگاه کلیدی برای چاه‌های نفت و گاز، افتتاح خطّ راه آهن زاهدان- خاش، راه­اندازی چندین کارخانه، راه­اندازی پالایشگاه فراسرزمینی، ساخت یکی از بزرگ‌ترین تلسکوپ‌های جهان، رونمایی از موشک صیاد۴B و رونمایی از موشک هایپرسونیک،تنها بخشی از دستاوردهای ارزشمند و پیشرفت­های چشمگیر ملت ایران بود که علیرغم پنهان ماندن در داخل کشور بخاطر حوادث اخیر، بالعکس در محافل و عرصه های بین المللی، مورد بحث متخصصان و صاحب نظران قرار گرفته است.

دشمن امروز بعد از ناکامی در استراتژی فشار اقتصادی به سمت جنگ ترکیبی با محوریت تغییر اذهان و باورهای جامعه حرکت کرده است. انتشار و بازنمایی روایت های دروغین و برجسته سازی شکاف میان حاکمیت و مردم، اساسی­ترین راهبرد دشمن در این جنگ جدید شناختی است. دشمن برای پیشبرد این راهبرد، همه امکانات و توان رسانه‌ای را با بهره‌گیری از برخی شبکه‌های رسانه‌ای تروریستی به کار بسته تا بسیج که همواره در خدمت تامین امنیت و آرامش کشور بوده است را در مقابل مردم قرار دهد .مردم بصیر، بسیجی و ولایی ایران اسلامی با شناخت نیات پلید دشمنان، صف خود را از اغتشاشگران جداکردند و همچون همیشه در سنگر دفاع از انقلاب و کیان کشور قرار گرفتند. اطمینان وافر داریم در سایه روحیه و اندیشه بسیجی، چالش ها و مشکلات کشور پشت سرگذاشته خواهد شد و ایران اسلامی، درخشان‌تر ازهر دوره دیگری در عرصه های مختلف پیشرفت، به حرکت خود ادامه خواهد داد.

هفته بسیج فرصتی است تا یادآوری شود، ملت ایران با روحیه بسیجی طی این چهل و سه سال بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، تمام نقشه های دشمنان را باطل کرده و بیش از پیش در راه استقلال، آزادی و اعتلای جمهوری اسلامی ثابت قدم هستند. بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافعان حرم و امنیت و جوانان غیور بسیجی که طی ماه های اخیر در راه تامین امنیت مرم جان نثاری کردند، ضمن تبریک هفته بسیج و تجدید عهد با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب، بار دیگر به فرامین و منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب لبیک گفته و توصیه معظم له مبنی بر جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

 

کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی- ۱/آذر ماه/۱۴۰۱