بیانیه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید رجایی به مناسبت روز جهانی قدس

روز جهانی قدس ۱۴۰۰ را در حالی درک می کنیم که شهید سلیمانی ها و فخری زاده ها در میان ما نیستند. اما مکتب سلیمانی، مکتب عشق ورزی، مکتب ایثار، مکتب مرد میدان و مقاومت، و مکتب حکمت و شجاعت همچنان سرزنده و اثربخش در میان ما نفس می کشد.

ظلم و تاریکی در دنیای امروز از الگوی سیستمی ای تبعیت می کند. الگویی که آزادی و رفاه و زندگی امن را برای طیف خاصی مشروع می داند و به اسم آزادی و رفاه صرفا دلشوره تامین آزادی و رفاه خود را دارد و با استثمار کشورهای دیگر، زندگی پر زرق و برقی را برای خویش رقم زده است.

فلسطین قربانی همین الگوی سیستمی ظلم و تاریکی است. الگویی که زندگی دیگری را قربانی زندگی خویش می کند و بی‌رحمانه سرزمین اجدادی مردم فلسطین را غصب و کودکان و زنان و مردمانش را به خاک و خون می‌کشد و زندگی را بر سرشان آوار می‌کند.

آزادی خواهی به معنای اصیل کلمه – نه آزادی برای طیف خاصی- و عدالت خواهی یک تکلیف شرعی و انسانی است. همچنین، مبارزه با ظلم سیستماتیک استکبار جهانی، یک مسئولیت اجتماعی و اخلاقی و دینی همه آزادگان جهان است.

پاندمی کووید ۱۹ توفیق حضور در مراسم روز قدس را از ما سلب کرده است. اما ما استوارتر از گذشته در کنار مردم ستمدیده فلسطین هستیم و از هر دریچه و شرایطی استفاده می کنیم برای حمایت از مردم فلسطین.

همراه با مردم فهیم و مومن و استکبارستیز ایران و دیگر آزادی خواهان جهان، ما اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از سیاستگذاران، آمران، و عاملان جنایت سیستماتیک در فلسطین اعلام انزجار میکنیم و خواهان نابودی رژیم صهیونیستی و حامیانش و پایان اشغالگری و ظلم آنها هستیم.

و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان بویژه شهید سلیمانی، سردار دلها، و تجدید میثاق با شهدا و امام شهدا، پای سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب خواهیم نشست تا یکصدا و همدل با همه استکبارستیزان عالم، سیلی شویم برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی و راهی شویم برای رهایی و نجات فلسطین.

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید رجایی  ۱۴۰۰/۲/۱۶