به گزارش روابط عمومی دانشگاه

هم اندیشی بررسی راهکار های عملی ارتقأ تعاملات حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، در روز دوشنبه مورخ ۷ دی ماه در پانزدهمین جلسه شورای دانشگاه در سال جاری به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، جلسه هم اندیشی  متشکل از مسئولین دانشگاه و  برخی از حوزه های علمیه تهران برگزار گردید.

در این جلسه دکتر حمید رضا عظمتی، رییس دانشگاه پس از خوش آمد گویی و خیر مقدم  و عرض تبریک ایام ماه ربیع و بخصوص میلاد با سعادت رسول گرامی اسلام(ص)، و امام محمد صادق (ع) و معرفی دانشگاه به حضار، به ذکر فراز هایی از بیانات حضرت امام(ره) درراستای ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند .

ایشان با اشاره به اهمیت جایگاه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در بین دانشگاه های کشور، به اهمیت ارتقأ تهذیب نفس و ایمان ادانشجویان دبیری که به امر خطیر تربیت نسل های آتی کشور اشتغال خواهند داشت پرداختند و تعامل این دانشگاه با حوزه های علمیه را یکی از را هکار های این موضوع برشمرداند.

در ادامه جلسه نیز حجت الاسلام و المسلمین اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز با بر شمردن پتانسیل ها و ظرفیت های فعال این دانشگاه تعامل بین حوزه های علمیه و دانشگاه را یک ضرورت دو طرفه بر شمرداند که هر دو مجموعه بنا به دلایلی نیاز مند این ارتباط هستند. پس از بیانات ایشان نیز سایر حضار در جلسه (مسئولین و مدعوین) به اظهار نظر پیرامون بحث اصلی جلسه پرداختند که اهم مطالب ایشان شامل:

  • ضرورت ایجاد کارگروه مشترک برای تبیین امکان سنجی همکاری
  • برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اساتید و دانشجویان حوزه و دانشگاه
  • برگزاری میز گرد های مشترک
  • امکان سنجی در خصوص حضور طلاب و دانشجویان در کلاس های مشترک
  • تقویت مشاوره های  مذهبی در سطح دانشگاه و خوابگاه ها
  • امکان برقراری روابط بین طلاب و دانشجویان در حلقه های علمی

از جمله محور هایی بود که حضار به آن اشاره داشتند. شایان ذکر است در این جلسه علاوه بر اعضأ شورای دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مسئولین حوزه های علمیه: امام خمینی(ره)، حضرت زینب (س)، نور الزهرا (س)، کریمه اهل بیت (س)، امام علی (ع)، و اوقاف حضور داشتند.

[rev_slider slider41]