برگزاری وبینار سیره اجتماعی حضرت زهرا س

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبرداد؛
به گزارش رییس اداره مطالعات فرهنگی وبرنامه ریزی اجتماعی این جلسه با حضور کارکنان دانشگاه درفضای مجازی وبا حضور سرکار خانم تختی مدرس وپژوهشگر مطالعات اسلامی زنان از ساعت ۱۸ و۱۵ دقیقه برگزار شد.
دراین وبینار سرکارخانم تختی با مقایسه جایگاه حضرت صدیقه با زنان مشهور تاریخ مانند آسیه وهاجر به نورانیت وجلوه گری معنوی ایشان اشاره کردند.
ایشان درادامه با اشاره به متون نقل شده در منابع دست اول ولقب حوریه خلق شده از طرف رسول اکرم ص بیان داشتند که ما دردنیای امروزی به الگو نیازمندیم ونباید این الگو ازدسترس خارج شود وضروری است که رفتارها وگفتارها ومراودات اجتماعی ایشان را دقیق تر ببینیم.
مسئولیت های زنان در دنیا وکارکردهای جنسیتی آنان در تفاوت با مردها ونگاه ویژه به خانه داری به عنوان پرورش دهنده شخصیت های یگانه ای چون حسنین است ونباید نگاه انفعالی به وظیفه مادری داشت.
اسوه رفتاری ائمه حضرت زهرا س است ولقب الهی ایشان “عالمه ” است وبه احترام پیامبر ص هیچ کس کرسی تدریس وعلمی نداشتند بجز حضرت زینب س .ولی در این میان حضرت صدیقه مبادرت به پاسخ پرسش های مسلمانان می کردند و نمونه ای از آن مصحف فاطمه است.
جنس محبت پیامبر به ام ابیها جنسی دیگر است ومتفاوت وقرائت آیه تطهیر درروز چندین بار موید این نکته است.
لقب دیگر ایشان محدثه است ومصحف فاطمه سرچشمه این بیانات است که توسط حضرت علی علیه السلام جمع آوری شده است.
ایشان درپایان به شرح مشخصات فدک وچگونگی مالکیت ودرآمد حاصله از آن وحدود وثغور آن با توجه به منابع تاریخی واسناد موثق پرداختند.
احتجاج حضرت زهرا س با خطبه فدکیه و ورود به مسجد با زنان نشانگر شجاعت وبصیرت حضرت زهراست که در شرح خطبه ذکر شده است.
این وبینار با حضور ۲۰ نفر از همکاران درساعت ۱۹ و۳۰ دقیقه با پرسش وپاسخ به اتمام رسید.