برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی سامانه اطلاعات مکانی

برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی سامانه اطلاعات مکانی (GIS Day)

به مناسبت ۱۵ نوامبر، روز جهانی سامانه اطلاعات مکانی (GIS Day)، همایش بزرگداشت این روز به میزبانی دانشکده مهندسی عمران-گروه نقشه برداری برگزار گردید. در این مراسم که روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه در سالن شهید تهرانی مقدم برگزار شد، اساتید و دانشجویان دیگر دانشگاه‌های تهران نیز حضور یافتند. در مراسم افتتاحیه این همایش، ابتدا دکتر سعید غفارپور جهرمی، رئیس دانشکده مهندسی عمران ضمن عرض خیر مقدم به حاضران و مدعوین همایش، در ارتباط با جایگاه GIS در کشور به ایراد سخنرانی پرداختند و در ادامه نیز آقای دکتر عباس شیخ محمدزاده، مدیر گروه آموزشی نقشه برداری در ارتباط با سابقه این روز جهانی و کاربردهای GIS  در امور مختلف سخنرانی خود را ارائه نمودند. همچنین در این مراسم با پخش دو فیلم علمی مرتبط با این روز جهانی و همچنین تقدیر دکتر فرهاد حسینعلی از عوامل اجرایی و حامیان همایش، جلسه در نوبت صبح ادامه یافت.

در کنار این همایش نمایشگاه تجهیزات جدید نقشه برداری نیز برگزار گردید. همچنین کارگاه عملی “پرواز پهباد فتوگرامتری و تصویربرداری” توسط یکی از شرکتهای حامی برگزار گردید بطوریکه تمامی محوطه دانشگاه توسط دستگاه پهباد، مورد عکسبرداری هوایی قرار گرفت. این برنامه با استقبال دانشجویان مواجه گردید.

در نوبت عصر این همایش، سه کارگاه آموزشی مرتبط با علوم نقشه‌برداری برگزار گردید که مورد استقبال دانشجویان و متخصصان قرار گرفت. همچنین نشست هم اندیشی دانشجویان نقشه‌برداری کشور در این همایش به میزبانی این دانشگاه برگزار گردد.

2مراسم افتتاحیه بزرگداشت روز جهانی GIS

1برگزاری نمایشگاه تجهیزات جدید نقشه برداری

4برگزاری کارگاه عملی “پهپاد فتوگرامتری، تصویربرداری با پهپاد و نرم افزارها”

3پرواز پهباد فتوگرامتری و نقشه برداری در محوطه دانشگاه

5برگزاری کارگاه آموزشی