نشست سیاست گذاری فرهنگی

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار کرد؛

به گزارش کارشناس مطالعات و برنامه ریزی اجتماعی دانشگاه نشست سیاست گذاری فرهنگی در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ۳۰ مرداد۱۴۰۱ برگزار شد.
این نشست از سلسله نشست های سیاست گذاری فرهنگی است که در پی موافقت شورای فرهنگی دانشگاه در فقره پیوست های فرهنگی پیشنهادی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صورت گرفت.

این جلسه به منظور هم اندیشی در فقره تدوین شیوه نامه برای پیوست های فرهنگی برگزار شد.

جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. نخست دکتر عبدالله صلواتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در خصوص اهمیت پیوست های فرهنگی و ضرورت فرهنگی بنیان بودن همه فعالیت دانشگاه سخن گفت و در این باره از برخی راهکارها صحبت کرد.
در ادامه استاد فریدونی، مشاور معاون فرهنگی دانشگاه، درباره محورها و برخی جزئیات پیوست های فرهنگی صحبت کردند.

همکاران معاونت فرهنگی نیز در نحوه استفاده از تمام ظرفیتها و قابلیت ها در بحث سیاست گذاری فرهنگی سخن گفتند و راهکارهایی بیان کردند.

در این نشست عنوان شد: معاونت فرهنگی در دانشگاه ماموریت محور تربیت دبیر شهید رجایی، پایه است و آموزش و پژوهش و تمام فعالیت های آن باید در راستای ماموریت دانشگاه و فرهگی بنیان باشد.

در تعیین استاد، مدیر ، دانشجو و کارمند نمونه، باید معاونت فرهنگی نقش راهبردی و کلیدی در چارچوب مشخص و تعریف شده و بر اساس یک الگوی طراحی شده داشته باشد.

همچنین در این جلسه مقرر شد در راستای تدوین شیوه نامه برای پیوست فرهنگی، نشست های تخصصی با معاونان و مدیران حوزه های مختلف دانشگاه برگزار شود.

 

همچنین در ادامه این سیاست گذاری فرهنگی از کارنامه فرهنگی استادان و همکاران و دانشجویان سخن گفته شد و قرار شد شاخص ها و ملاکها و محورها بنحو دقیق طراحی شود تا بزودی مساله کارنامه فرهنگی عملیاتی شود.