برگزاری نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته شهید حسن طهرانی مقدم و‌ ۷۰ شهید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

نشست خبری نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته، شهید «حسن تهرانی مقدم» و ۷۰ شهید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی صبح امروز سه شنبه ۲۷ تیر ماه با حضور سردار محمد طهرانی مقدم رییس کنگره و دکتر جمال الدین مهدی نژاد سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در سالن شهید باهنر برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، «جمال‌الدین مهدی‌نژاد» دبیر کنگره اظهار داشت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی چهار دهه در خصوص تربیت متخصصین فنی و حرفه‌ای، کار خود را آغاز کرده است و شهید طهرانی مقدم از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه بود و ۱۰ سال اول شروع کار این دانشگاه، ۷۰ شهید را در دفاع مقدس تقدیم کرده است.

مهدی‌نژاد افزود: این دانشگاه امسال برای اولین بار به بهانه بزرگداشت روز شهادت شهید طهرانی مقدم، تلاش دارد در فضایی علمی و با نگاهی فناورانه به خدمات شهید طهرانی مقدم بپردازد.

وی گفت: فعالیت‌هایی که در این کنگره ارزیابی می‌شوند، عبارتند از: ارائه مقالات، تنظیم و تدوین کتاب، ارائه آثار هنری، دل‌نوشته‌ها و انواع آثاری که در سطح بین‌المللی بتوان در خصوص مدیریت و سبک زندگی شهید تهرانی مقدم عرضه کرد.

دبیر کنگره ادامه داد: پوستر و فراخوان این کنگره امروز رونمایی می‌شود. ان‌شاءالله دوست‌داران انقلاب اسلامی، نظام جمهوری اسلامی و شهید طهرانی مقدم و شهیدانی که امنیت ملی کشور را تأمین کرده‌اند بتوانند در این فراخوان شرکت کنند.

دکتر حسن زرنوشه فراهانی دبیر علمی کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم نیز در مورد شخصیت این شهید اظهار داشت: شخصیت شهید «حسن طهرانی مقدم» ظرفیت بسیار عظیمی برای معرفی به اقشار مختلف جامعه و الگوسازی برای آنان به‌ویژه دانشگاهیان و دانش‌آموزان دارد و از این حیث ما در دانشگاه شهید رجایی به پاس هم‌دانشگاهی بودن با این شهید عزیز، قرار است اقدامات مختلفی را انجام دهیم که از جمله آنها، برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی دانشمند برجسته، شهید «طهرانی مقدم» است که روز ۲۲ آبان ۱۴۰۲ در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.

زرنوشه فراهانی در مورد محور‌های اصلی کنگره شهید طهرانی مقدم گفت: محور‌های کنگره، شامل چهار محور اصلی است؛ از جمله: حق‌مداری و ولایت‌مداری شهید طهرانی مقدم؛ اخلاق‌مداری و خانواده‌محوری؛ سبک مدیریت و رهبری شهید طهرانی مقدم؛ آرمان‌ها، افق‌ها و راهبردها.

وی افزود: چهار محور فوق، محور‌های اصلی این کنگره هستند و ذیل آنها، ۳۰ محور فرعی تعریف شده است. ناظر به این ۳۰ محور، ۱۳ بخش تعریف کرده‌ایم که برخی از این بخش‌ها، علمی هستند؛ مانند کتاب، مقاله، پایان‌نامه، رساله، یادداشت و گزارش راهبردی که نام این بخش را «آثار مکتوب علمی» گذاشته‌ایم.

دبیر علمی کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم ادامه داد: بخش دیگر، آثار هنری است که شامل اینفوگرافیک، موشن‌گرافیک، کلیپ، نماهنگ و عکس می‌شود.

وی در مورد آثار ادبی این کنگره اظهار داشت: بخش دیگر این کنگره، آثار ادبی هستند که شامل دلنوشته، داستان کوتاه، شعر و سرود می‌شود و بخش ویژه کنگره، بخش «مسابقه طراحی معماری مجموعه فرهنگی_ مذهبی شهید حسن طهرانی مقدم» خواهد بود.

زرنوشه فراهانی ادامه داد: آیین‌نامه‌های این بخش‌ها، آیین‌نامه‌های ارسال آثار، آیین‌نامه نگارش مقالات، آیین‌نامه بخش معماری و هر چیزی که به نگارش و ارسال آثار مربوط است، در سایت کنگره بارگذاری شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت کنگره که امروز از آن رونمایی می‌شود، در جریان جزئیات کنگره قرار بگیرند.

سردار محمد طهرانی مقدم رییس کنگره نیز در این نشست خاطره‌ای از سردار سلیمانی لحظاتی بعد از شهادت حسن طهرانی مقدم گفت.

همچنین دکتر نقره کار از اعضای برگزار کننده کنگره اذعان داشت: بخش ویژه کنگره مسابقه ای دارد که هدفش تبیین و ترویج گفتمان شهادت است برای دانشجویان معماری که تا ۱۵ مرداد جزییات آن اعلام خواهد شد و افراد می‌توانند فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنند.

علی طهرانی مقدم مسئول اطلاع رسانی کنگره نیز در این نشست گفت: پایگاه اطلاع رسانی کنگره رونمایی شده است که با سه زبان در اختیار مخاطبان خواهد بود و بستری است برای پیگیری اخبار و ثبت نام و ارسال آثار شرکت کنندگان مسابقه.

در پایان این نشست از پوستر کنگره بین‌المللی شهید طهرانی مقدم رونمایی شد.

جهت اطلاع از جزئیات این کنگره بر روی این پیوند congHTM.sru.ac.ir کلیک کنید.