دانشکده مهندسی مکانیک خبر داد

برگزاری مسابقه ایده پردازی در حوزه مدیریت شهری ( همراه با جوایز ویژه)

امروزه با تغییر سبک زندگی، مدیریت پسماند به یک امر مهم و ضروری در شهرها و روستاها تبدیل شده است. دانشگاه شهید رجائی به عنوان یک مسئولیت اجتماعی وظیفه خود دانسته تا یکی از زمینه ­های فعالیت خود را در این مهم تعریف نماید. از این رو بیش از یک سال است که تیمی در این دانشگاه متشکل از برخی اساتید و دانشجویان به امر فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند از طریق برگزاری کلاس های جذاب و مفرح در برخی دبستان­ های تهران پرداخته است. یکی دیگر از فعالیت های این گروه، ارائه راهکار به شهرداری جهت جمع ­آوری و تفکیک پسماند است. همچنین این گروه توسعه فناوری­ های مرتبط با این حوزه را مدنظر قرارداده و طرح هایی را نیز اجرا نموده یا در برنامه آتی خود دارد. در این راستا، این گروه همگام با فرهنگ سازی جهانی برای مدیریت پسماند که شعار آن ۳Rs، مخفف سه کلمه Reduce، Reuse، و Recycle است، به بومی سازی شعار “۳-باز”، مخفف سه کلمه “بازنگری مصرف،” “بازمصرف” و “بازیافت” به منظور “کاهش پسماند و حفظ محیط زیست،” رسیده است. حال این گروه مشتاق به همکاری در مباحث فوق با افراد علاقه مند است. از این جهت در اولین گام برای شناخت این پتانسیل ­ها، در حاشیه اولین همایش ملی “مکانیک محاسباتی و  تجربی” مسابقه ای ترتیب داده و از ایده­ های ارائه شده در حوزه مدیریت شهری استقبال می­ نماید.

چالش­ های مطرح شده در این رویداد عبارتند از:

١- ارائه راهکارهای جدید برای آموزش موضوع فوق در مدارس و/یا فرهنگ سازی برای عموم مردم؛

۲-  ارائه راهکارهای جمع آوری زباله در سطح شهر با هدف تفکیک حداکثری از مبداء؛

۳-پیشنهاد اپلیکیشن در موضوع بند ۲

٤-فناوری­های مرتبط با موضوع.

۵-طرح ­های گرافیکی مناسب جهت فرهنگ سازی

خاطر نشان می­ گردد که طرح ­های ارسالی لازم است نوآورانه و بدیع بوده و از ایده­ های تکراری، در حال اجرا یا قابل دستیابی در اینترنت استقبال نمی ­شود.

فرآیند انجام مسابقه:

علاقمندان و صاحبان ایده لازم است اطلاعات خود و ایده را در سایت تکمیل نمایند. سپس فایل ورد و پی دی اف فرم  تکمیل شده را در سایت همایش بارگذاری نمایند. همچنین لازم به ذکر است هزینه ثبت نام این رویداد که تنها مبلغ ۱۰ هزار تومان است بایستی در هنگام بارگذاری فرم در سایت به صورت برخط (online) پرداخت گردد.

از بین ایده های ارسال شده، ۳۰% از ایده ها (تا ۲۰  ایده) به صورت رایگان در همایش ثبت نام شده و با/ بدون مقاله می­توانند در همایش شرکت کنند. سپس ایده های پذیرفته شده بصورت حضوری مورد داوری قرار گرفته و به سه ایده­ی برتر جوایزی اهدا می گردد.

لازم به ذکر است کساني كه در همايش  ملی “مکانیک محاسباتی و  تجربی”  ثبت نام كردند در صورت قرار گرفتن ايده ایشان در بین ۳۰% ایده پذیرش شده، مبلغ ثبت نام در همايش  عودت داده مي­شود.

 جوایز ایده ­های برتر:

نفر اول  ٤ میلیون تومان

نفر دوم ٣ میلیون تومان

نفر سوم ٢ میلیون تومان

برای طرحهای گرافیکی سه نفر برگزیده خواهند شد که جوایز ایشان:

نفر اول ١ میلیون تومان

نفر دوم ٥٠٠ هزار تومان

نفر سوم ٥٠٠ هزار تومان

همچنين از بین کلیه طرح­های ارسالی، برای ایده­ های جذاب و کاربردی امكان دعوت به همكاري در موضوع مسابقه وجود دارد.

تاریخ های مهم:

پذیرش ایده­ ها تا:                          ۱۵/۱۱/۹۷

اعلام نتایج اولیه:                           ٢۵/١١/٩٧

برگزاری داوری نهایي:                   ٤/١٢/٩٧

اهدای جوایز:                               روز همایش  (۹/۱۲/۹۷)

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این مسابقه می توانند به سایت همایش به آدرس اینترنتی http://cem2019.sru.ac.ir/fa/ مراجعه نمایند.

11