برگزاری مراسم بزرگداشت شهید حسن طهرانی مقدم و شهدای دانشگاه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از ستاد شاهد و ایثارگر، روز شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۹ و به مناسبت هفته شهید، مراسم گرامی داشت شهید حسن طهرانی مقدم و شهدای دانشگاه با حضور رئیس و اعضای شورای دانشگاه، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و همسر و برادر شهید سردار حسن طهرانی مقدم بصورت حضوری و مجازی برگزار گردید.

در این مراسم، نخست خانم دکتر قربان، مشاور رییس دانشگاه و قائم مقام ستاد شهید و ایثار گر دانشگاه، به گزارشی از روند فعالیت های این ستاد ارائه نمودند،

در ادامه دکتر حمیدرضا عظمتی، رییس دانشگاه نیز ضمن تشکر از دست اندر کاران این جلسه، به اهمیت پاسداشت این روز نمادین در جمهوری اسلامی ایران پرداخته اند. ایشان فرهنگ ایثار و شهادت را مهمترین عامل خوف دشمنان اسلام بر شمردند که ریشه آن از زمان پیامبر اعظم (ص)، و صدر اسلام نشأت گرفته و همواره عامل موفقیت و پیروزی سپاه اسلام بر دشمنان بوده  و  امروز نیز همین این ایدئولوژی است که در قالب فرهنگ جهاد و شهادت عامل پیشرفت کشور می باشد.

دکتر عظمتی، تقدیر از شهدأ، ایثارگران و خانواده ایشان رابرای همه جامعه امری بایسته برشمردند، و دلیل آن را بخشش ارزشمندترین داشته این افراد  یعنی جان شان را به همین جامعه برای رضایت خداوند متعال دانسته اند. که موجب امنیت و پایداری برای احاد مردم بوده است.

در ادامه نیز حجت الاسلام فضلعلی، نماینده نهاد ولی فقیه در دانشگاه، سردار محمد تهرانی مقدم(برادر شهید حسن تهرانی مقدم ) و همچنین دکتر جلالی مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران، علاوه بر ایراد سخنرانی در مورد روز شهید، به ذکر خاطراتی از این شهید عزیز پرداختند.

در خاتمه توسط  رییس دانشگاه از خانواده شهید تهرانی مقدم تجلیل به عمل آمد.