برگزاری سومین بزرگداشت روز فرهنگ با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

به گزارش معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، سومین بزرگداشت روز فرهنگ با حضور آقای دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، دکتر مهدی نژاد سرپرست دانشگاه، ضمن خیر مقدم به میهمانان بویژه آقای دکتر کلانتری، از اهمیت مقوله فرهنگ و تنوع و تعدد برنامه های فرهنگی در راستای ماموریت دانشگاه سخن گفتند. همچنین، ایشان در باب ضرورت طرح و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در دانشگاه سخنانی ارائه کردند. رئیس دانشگاه گفتند: سردار شهید طهرانی مقدم و هفتاد و دو شهید دفاع مقدس از افتخارات این دانشگاه هستند.
فرهنگ جهان ما را می سازدفرهنگ به ما معنا و هویت می دهدفرهنگ در خصوص مسئولیت و مدیریت و زندگی و جهت گیری های بشری نقش اساسی دارد.اینها را آقای دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون محترم فرهنگی و اجتماعی وزارت در سومین بزرگداشت روز فرهنگ در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفتند.
معاون محترم فرهنگی وزارت علوم اظهار داشتند: کالاوارگی و شی وارگی در نظام سرمایه داری، به شدت از منزلت فرهنگ کاسته است.همچنین، زر و زور و تزویر در دنیای جدید، فرهنگ را از ریلش خارج کرده است.بسیاری از بحران ها در عصر حاضر حاصل دور شدن از فرهنگ و گفت و گوی فرهنگی است.
این استاد دانشگاه در ادامه بیان کرد: در دنیای جدید، مخاطب تبدیل به کاربر شده است.هرم قدرت افقی شده اما بسیار متمرکز گشته است.تمرکز قدرت با صاحبان پلتفرم هاست. پلتفرم ها در حال دگرگون کردن حیات و فرهنگ هستند.
دکتر کلانتری گفت: ساحت فرهنگ شبکه ای شده است و ساختارهای فرهنگی و حکمرانی فرهنگی را باید مطابق این هویت شبکه ای و تحولات حکمرانی بازسازی و با تعریف کرد.
قبل از اهدای جوایز، دکتر صلواتی، معاون فرهنگی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، سخنان کوتاهی در باب نحوه انتخاب فعالان فرهنگی و شاخص‌های انتخاب در محیط ۳۶۰ درجه بیان کردند.گفتنی است در این مراسم از هفتاد فعال فرهنگی در سطح پیشکسوتان، استادان، کارکنان و دانشجویان تقدیر بعمل آمد.