برگزاری جلسه تبادل نظر با معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ها در موضوع سرآمدان آموزشی (شیوه‌نامه مصوب وزارت عتف- دی‌ماه ۱۴۰۱)

با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه انتخاب سرآمدان آموزشی در سطح کشور/موسسه توسط وزارت عتف و پیرو آن ارسال بخشنامه معاونت آموزشی آن وزارت جهت اجرایی‌سازی شیوه‌نامه، جلسه‌ اضطراری در روز سه‌شنبه، ۱۵ فروردین ماه، با حضور دکتر علی پورکمالی انارکی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، مدیر برنامه‌ریزی و سنجش آموزشی، مدیر تحصیلات تکمیلی و معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده‌ها در دفتر معاونت  تشکیل گردید. در این جلسه ابتدا، توضیحاتی در مورد شیوه‌نامه توسط مدیر برنامه‌ریزی و سنجش آموزشی داده شد. سپس اعضاء حاضر در جلسه در مورد اجرای آن به گفتگو و تبادل نظر پرداختند. در نهایت مقرر گردید دانشکده‌ها، بر طبق شیوه‌نامه‌، واجدین شرایط را بررسی نموده و ۲ نفر از کسانی را که بالاترین امتیاز را کسب نموده‌اند برای آماده‌سازی و طرح آن در کمیته‌ای که به همین منظور تشکیل می‌شود (طبق شیوه‌نامه) به معاونت معرفی نمایند.

خلاصه‌ای از شیوه نامه

ماده ۳ (بخش اول: شرایط عمومی): هر عضو هیات علمی که طی سه سال، پیوسته یا ناپیوسته، در مقام سرآمد آموزشی در موسسه انتخاب شود، مشمول یک پایه تشویقی موضوع ماده ۵۳ آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی می‌شود و حداکثر از این محل می تواند ۳ پایه تشویقی دریافت نماید.

تبصره ۲ ماده ۴ (بخش اول: شرایط عمومی): اعضای هیات علمی که در دو سال تحصیلی پیش از ارزیابی، متوسط نمره ارزشیابی تدریس ایشان از متوسط نمره ارزشیابی دانشکده یا پژوهشکده بالاتر باشد می توانند براساس جدول پیوست ۱ در مقام سرآمد آموزشی مورد ارزیابی قرار گیرند.

ماده ۵ (بخش اول: شرایط عمومی): موسسه می‌تواند به ازای هر ۳۰ عضو هیات علمی، یک نفر را در مقام سرآمد آموزشی موسسه در هر سال انتخاب کند.

 

فایل کامل شیوه‌نامه انتخاب سرآمدان آموزشی در سطح کشور/موسسه (pdf)

فایل کامل بخشنامه اجرایی‌سازی شیوه‌نامه (pdf)