در نشست کمیته راهبری آموزش های مهارتی و آزاد تبیین شد: اهمیت آموزش‌های فنی و مهارتی دانشجومعلمان

 

مركز آموزش‌هاي الكترونيکی و آزاد اولين جلسه کمیته راهبری آموزش‌های مهارتی و آزاد در دانشکده‌ها را برگزار كرد.

این جلسه با حضور ریاست محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر مهدی نژاد، معاون محترم اداری و مالي دانشگاه، جناب آقای دکتر اسماعیل پور و اعضاي محترم کمیته راهبری آموزش‌های مهارتی آزاد از دانشکده‌ها و اداره تربيت بدني در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ در سالن جلسات مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه برگزار گردید.

رئيس محترم دانشگاه به اهميت آموزش‌هاي فني و مهارتي دانشجو معلمان و تلاش مضاعف در ارتقا كمي و كيفي آموزش مهارتي آنها تاكيد فرمودند. ايشان فرمودند: آموزش صحيح و با كيفيت دبيران فني و حرفه‌اي هنرستان‌ها پيشرفت صنعتي كشور را تضمين خواهد كرد. همچنين دكتر مهدي‌نژاد اراده و حمايت جدي دانشگاه در مورد توسعه آموز‌ش‌هاي تخصصي و مهارتي دبيران فني و حتي فارغ التحصيلان اين رشته‌ها را بيان فرمودند و تشكيل كميته راهبري برگزاري اين دوره‌ها را بعنوان نقطه مثبت و مهم براي تحقق اين امر دانستند.

معاون محترم اداري و مالي دانشگاه، برنامه‌ريزي و برگزاري دوره‌هاي آموزش ضمن خدمت براي همکاران محترم داخل دانشگاه در مركز آموزش‌هاي الكترونيكي و آزاد را دستور فرمودند. همچنين دكتر اسماعيل‌پور نسبت به بکارگیری استراتژی هایی برای برند سازی آموزش‌هاي آزاد دانشگاه در كنار رقبا تاكيد داشتند. ايشان  ارائه ايده‌هاي جديد و غير قابل رقابت با رقبا را مطرح فرمودند.

در ادامه سرپرست مرکز آموزش‌هاي الكترونيكي و آزاد فعاليت‌هاي انجام شده در جهت پیشبرد اهداف مركز را بيان فرمودند. ايشان اهم فعاليتها را شامل : اقدام و پيگيري انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان مدیریت دولتی، سازمان پدافند غیر عامل، سازمان فني و حرفه‌اي و کانون کارشناسان قوه قضائیه و پيگيري و اجراي دوره‌هاي مهارتي كوتاه مدت با مجوز وزارت علوم، تحقيقات و فناوي به صورت مشترك با انجمنهاي تخصصي و صاحبان سبك و مهارت تخصصي ويژه و برگزاري دوره‌هاي تخصصي غير اجباري مشترك با سازمان نظام مهندسي ساختمان استان تهران بر شمردند. در ادامه برنامه توسعه عقد تفاهم نامه‌ها  با برخی دیگر از سازمان‌ها از جمله مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور برای آموزش فرزندان سفرا و دانش آموزان مقیم در خارج از کشور در بستر آموزش مجازي، عقد تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر جهت همكاري در برگزاري دوره‌هاي آموزشي و عقد تفاهم نامه با سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور برای تربیت معلمین اين حوزه خبر داد. همچنين آقاي دكتر ميرمحمدي در خصوص برگزاري دوره‌هاي مهارتي فني در كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌هاي دانشكده‌ها تاكيد فرمودند و اظهار داشتند امروز بعد گذر از دوران كرونا و تعطيلي دروس كارگاهي و آزمايشگاهي در آن ايام اين مركز در كنار اساتيد و متخصصين دانشكده‌ها عزم جدي در جبران آن دارد. لذا با فعال‌سازي كميته راهبري آموزش‌هاي مهارتي دانشكده‌ها هدف اصلي كمك به ارتقا كمي و كيفيت آموزش‌هاي مهارتي كارگاهي دانشجو معلمان مي‌باشد.

در اين جلسه اعضاي محترم كميته نقطه نظرات خودشان را در ارتباط با آموزش‌هاي فني و مهارتي بيان فرمودند و مقرر شد در جلسات آتي نسبت به تدوين و تصويب شيوه‌نامه آموزش‌هاي الكترونيكي و آزاد اقدام شود.