بازدید وزیر آموزش‌وپرورش از مرکز اطلاعات و داده پردازی (دیتاسنتر) دانشگاه شهید رجائی

وزیر آموزش‌وپرورش در بازدید از دانشگاه شهید رجایی از مرکز اطلاعات و داده پردازی (دیتاسنتر) این دانشگاه بازدید کرد.
به گزارش زوابط عمومی دانشگاه و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محسن حاجی میرزایی در بازدید از دانشگاه شهید رجایی از بخش‌های مختلف این دانشگاه ازجمله مرکز اطلاعات و داده پردازی (دیتاسنتر) دانشگاه شهید رجایی بازدید کرد.

مرکز اطلاعات و داده پردازی (دیتاسنتر) از فعالیت زیربنایی و ماندگاری است که برای توسعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها نقش اساسی دارد. راه‌اندازی مرکز داده (دیتاسنتر) از نیازهای مهم دانشگاه است و بهره‌برداری مرکز داده این امکان را فراهم می‌سازد تا زمینه‌های استفاده از فناوری‌های نوین در سطح دانشگاه ایجاد شود.

از ویژگی‌های مرکز اطلاعات و داده پردازی (دیتاسنتر) دانشگاه شهید رجایی تأمین شرایط محیطی کاملاً استاندارد و مدیریت پذیر شامل زیرساخت‌های تأمین انرژی که به دولایه برق اضطراری مجهز است، زیرساخت‌های سیستم حرارتی و برودتی دارای افزونه خودکار، زیرساخت‌های ارتباطی مبتنی بر فیبر و کابل مسی و زیرساخت‌های ایمنی و امنیتی مناسب، امکان ارائه سرویس‌هاست با نیازهای مختلف را فراهم کرده است.

این مرکز با ارائه سرویس‌هایی شامل پهنای باند ارتباطی بر بستر اینترنت، اینترانت ملی و شبکه علمی، توان پردازشی بر بستر خوشه‌های محاسباتی پردازش و داده محور به همراه ارائه فضا برای نگهداری مطمئن بیش از ۱۰۰ تجهیز پردازشی آماده ارائه سرویس در قالب‌های Iaas،Paas و Saas است.