بازدید سرپرست دانشگاه از مراحل ثبت نام حضوری دانشجویان جدیدالورود مقاطع تحصیلات تکمیلی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱ آقای دکتر مهدی نژاد سرپرست دانشگاه به همراه تنی چند از مسئولین دانشگاه، از مراحل ثبت نام حضوری دانشجویان جدیدالورود مقاطع تحصیلات تکمیلی بازید به عمل آوردند.

بر اساس این گزارش، فرآیند پذیرش حضوری دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) با هدف بررسی کلیه مدارک پذیرفته شدگان و تطابق آن با آیین نامه و شرایط و ضوابط وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری و همچنین وزارت آموزش و پرورش انجام می گیرد.

بر اساس نامه شماره ۴۹۳۵۰/۷۱۰ مورخ ۲۹/۰۳/۱۴۰۱ و نامه شماره ۱۰۰۶۰۸/۷۱۰ مورخ ۰۹/۰۶/۱۴۰۱ وزارت آموزش و پرورش مربوط به شرایط و ضوابط ادامه تحصیل فرهنگیان رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و نامه شماره ۴۴۲۱۰ مورخ ۰۷/۰۶/۱۴۰۱ سازمان سنجش مربوط به دستورالعمل پذیرفته شدگان نهایی ، کلیه مدارکی که داوطلبین ادامه تحصیل در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در هنگام پذیرش غیر حضوری در سامانه آموزشی دانشگاه بارگذاری کرده بودند ، توسط کارشناسان بررسی و موارد دارای نقص وو ایراد به ایشان گوشزد گردید.

این فرآیند با همکاری مستقیم اکثر بخش های اداری دانشگاه برگزار گردید:

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی به عنوان مجری طرح

معاونت فرهنگی به عنوان هماهنگ کننده محل برگزاری برنامه

معاونت دانشجویی با برنامه پایش سلامت جسم و روان و پیگیری امور خوابگاه و تغذیه دانشجویان

معاونت پژوهشی با تجهیز مکان به امکانات شبکه و رایانه

معاونت اداری و مالی با پشتیبانی امور تدارکات و پذیرایی و نظافت و تنظیم برق و نور و سرمایش سالن

واحد حراست با صدور کارت دانشجویی

از جمله واحدهای همکار در این فرآیند می باشند.

در این مرحله که جهت حدود ۷۹۰ نفر پذیرفته شده تحصیلات تکمیلی برگزار گردید در دو نوبت صبح و عصر و به مدت ۶ روز حدود ۲۵ نفر از همکاران اداری دانشگاه ، مبادرت به انجام امور نمودند.

البته در بررسی اولیه مدارک ، متاسفانه تعدادی از پذیرفته شدگان فاقد شرایط و ضوابط وزارت آموزش و پرورش  بودند و یا دارای مغایرت معدل مطابق دستورالعمل ثبت نامی سازمان سنجش گردید که از پذیرش آنها ممانعت به عمل آمده و جهت انتخاب رشته محل بعدی به سازمان سنجش معرفی شدند.

در این بین برگزاری پایش سلامت کلیه پذیرفته شدگان مطابق دستورالعمل اجرایی وزارت علوم نی ز از نکات مثبت و از امتیازات برجسته این فرآیند بوده است.

در ادامه فرآیند نامه های دریافت تاییدیه تحصیلی و ریز نمرات از دانشگا های مقاطع قبلی دانشجویان نیز به آنها تسلیم شده و همچنین نواقص پرونده دانشجویی به آنها تحویل گردید.

در انتها نیز کارت دانشجویی ، پذیرفته شدگان نهایی در حضور دانشجو چاپ و تحویل ایشان گردید تا جهت بررسی وضعیت انتخاب واحد خود به دانشکده مربوطه مراجعه نمایند.