انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی و شرکت ویراتک ماشین فن آور

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری و به نقل از مدیر کارآفرینی و ارتباط با صنعت، آقای دکتر یکرنگ نیا به منظور مشارکت، تبادل و بهره‌مندی از خدمات، تخصص‌های علمی، پژوهشی و فنی متقابل و توانایی‌های بالقوه و بالفعل در امر توسعه کشور، تفاهم نامه همکاری مشترک علمی بین دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی و شرکت ویراتک ماشین فن آور منعقد شد.

آقای مهندس فرشاد منصوری، مدیر عامل شرکت ویراتک ماشین فن­ آور، در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه شهید رجایی و شرکت ویراتک ماشین فن­آور اظهار داشت: شرکت ویراتک ماشین‌فن‌آور به عنوان شرکت دانش بنیان با اتکا به دانش نیروهای متخصص که پیشتر در زمینه واردات ماشین‌آلات صنایع چوب فعالیت می‌کردند از سال ۱۳۹۸ با تاسیس کارخانه در منطقه جاجرود تهران اقدام به تولید دستگاه‌های CNC  نمودند و هم‌اکنون با بومی‌سازی ماشین‌آلات و دستگاه‌های روز دنیا و استفاده از مهندسی معکوس و تکیه بر استعداد، توانمندی و دانش متخصصین جوان ایرانی اقدام به تولید و ساخت دستگاه­های CNC تمام ایرانی نمودند. ارائه خدمات فنی و مهندسی، راه اندازی خطوط تولید، تامین قطعات، مواد اولیه و مشاوره خرید و فروش از فعالیتهای این مجموعه می­باشد.

دکتر قربانی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن ابراز خرسندی از شرایط فراهم شده برای امضای این تفاهم نامه، ابراز امیدواری کردند این تفاهم نامه هر چه سریع‌تر به صورت واقعی و عملگرا اجرایی شده و بتواند نیازهای صنعتی، کارگاهی و پژوهشی را برطرف نماید. ایشان ضمن دعوت از حضور مدیر عامل شرکت ویراتک ماشین فن­آور جهت شرکت در نمایشگاه های پژوهشی دانشگاه و برگزاری دوره­های عملی در خصوص ماشین­آلات پیشرفته صنایع چوب در دانشگاه شهید رجایی، خاطر نشان کردند که فضایی مخصوص انجام تحقیق و پژوهش ذیل این تفاهم نامه از سوی دانشگاه شهید رجایی تخصیص خواهد یافت.

آقای دکتر یکرنگ نیا اذعان کردند: ایجاد همکاری و روابط مدون و موثر بین دانشگاه شهید رجائی با سایر ارگان ها در زمینه فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه، همکاری در راستای توسعه دانش فنی با در نظر گرفتن تمام امکانات طرفین اعم از فناوری موجود، داده‌ها، اطلاعات، نیروی انسانی و شبکه‌های کاری و تخصصی به منظور حفظ و ارتقا کیفیت آموزش و پژوهش از هدف اصلی انعقاد این تفاهم نامه بود. شرکت ویراتک ماشین فن آور به عنوان یکی از طرفین این تفاهم نامه به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه ماشین­آلات پیشرفته صنعت چوب در کشور می باشد. این تفاهم نامه، فرصتی را برای هموارتر کردن مسیر انعقاد قراردادهای پژوهشی برون دانشگاهی و تقاضا محور ایجاد می کند.

معاونت پژوهش و فناوری

کدخبر ۰۲۱۰۰۵۰۱