انتصاب سرپرست جدید دانشگاه شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح روز چهارشنبه پنجم مرداد ماه ۱۴۰۱ در مراسمی با حضور وزیر محترم آمورش و پرورش، مسئولان ستادی، اساتید و کارکنان دانشگاه، آقای دکتر جمال الدین مهدی نژاد، استاد دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، به عنوان سرپرست جدید دانشگاه منصوب گردید.

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین فضلعلی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ذکر تشکر از رئیس و هیات رئیسه سابق دانشگاه برای سرپرست جدید آرزوی موفقیت نمودند و از مقام عالی وزارت درخواست همراهی بیشتر با ایشان را داشتند.

در ادامه رئیس سابق دانشگاه آقای دکتر حمیدرضا عظمتی به ارائه گزارش عملکرد ۸ ساله خود پرداخته و از دکتر مهدی نژاد برای پذیرش این مسئولیت تشکر کردند.

وزیر آموزش و پروش نیز در سخنان خود ضمن اشاره به سالروز عملیات افتخارآفرین مرصاد، به لزوم توجه بیش از پیش دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به ماموریت خود پرداخته و خاطر نشان کرد این دانشگاه که در رتبه بندی های ملی و بین المللی حائز رتبه است باید در جهت رفع نیازهای فنی و حرفه ای آموزش و پرورش نقش پر رنگ تری داشته باشد.

در انتها نیز سرپرست جدید دانشگاه ضمن تشکر از مقام عالی وزارت، با اشاره به این که این دانشگاه بیش از۴۰ سال نیروی فنی برای نظام اشتغال کشور را تربیت کرده است، اظهار کرد: این دانشگاه فارغ التحصیلان بسیار با کیفیتی در زمینه تربیت نیروی انسانی مهارتی دارد و این دانشگاه گام‌های موثری در مسیر تحقق اهداف سند تحول بنیادین بر می‌دارد.

دکتر مهدی نژاد گفت: در دوران دفاع مقدس دانشگاه شهید رجایی ۷۲ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که نشان می‌دهد، این دانشگاه تنها در زمینه مهارت‌های فنی کار نمی‌کند، بلکه کار تربیتی را نیز به طور مجدانه در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: قطع رابطه دانشگاه ما با علوم انسانی یکی از معضلاتی است که باید برای رفع آن قدم  برداشت، لذا در سال‌های اخیر و با رویکردهای جدید، رشته‌های انسانی نیز در این دانشگاه ایجاد شده است.

مهدی نژاد گفت: باید رابطه تربیتی بین رشته‌های مهندسی وجود داشته باشد و آموزش‌های ضمن خدمت نیز از موارد ضروری است که باید به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در این دانشگاه در راستای اجرای سند تحول انجام می‌شود، ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با ایجاد کارگاه‌های صلاحیت سنجی گام‌های بزرگی در تحقق سند تحول برداریم.

دکتر مهدی نژاد در پایان سخنان خود سوگند یاد کرد با تمام توان در راه سربلندی دانشگاه و نظام آموزش فنی و حرفه ای کشور قدم برخواهد داشت.