الگوهایی چون «شهید طهرانی‌مقدم» باید به دانش‌آموزان و دانشجویان شناسانده شوند

وزیر آموزش و پرورش در کنگره شهید تهرانی مقدم:

الگوهایی چون شهید طهرانی‌مقدم باید به دانش‌آموزان و دانشجویان شناسانده شوند

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر می خواهیم حق دانش آموزان را در نظام تعلیم و تربیت ادا کرده باشیم، باید الگوهایی چون شهید طهرانی مقدم را برای دانش‌آموزان مجسم کنیم تا الگوبرداری کنند و در مسیر او قرار گیرند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نقل از ایرنا، رضامراد صحرایی روز دوشنبه در کنگره بین‌المللی شهیدحسن طهرانی‌مقدم که در دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی برگزار شد، ضمن‌ گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و معلم اظهار کرد: کنگره‌ای که به یاد شهید طهرانی‌مقدم در ایام شهادت آن شهید برگزار می‌شود علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره شهید، یک کنگره علمی است و گونه‌ای از علم را نشان می‌دهد که در انسانی تبلور پیدا کرده که اثر این علم بسیار متفاوت است و شباهتی به سایر علوم عادی و ساده ندارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از شهید طهرانی‌مقدم به عنوان پارسای بی‌ادعا یاد کردند که در مدیریت، انسانی بی‌نظیر و کم‌نظیر بود، افزود: کار انقلاب اسلامی، پرورش انسان‌های بزرگی است که منبع قدرت می‌شوند؛ شهید طهرانی‌مقدم، گواه این امر است و آنچه که او را موفق کرده، تربیت معنوی او بوده است. امکانات و اختیارات آن شهید به مراتب کمتر از امکانات و اختیاراتی است که خیلی‌ها دارند اما اثر کار او ناشی از تربیت غیرعادی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بزرگترین دستاوردها و آثار شهید طهرانی‌مقدم امروز در جهان دیده می‌شود، ادامه داد: انتفاضه‌ای که با پرتاب یک سنگ آغاز شده است، امروز به جایی رسیده که رژیم صهیونیستی را با موشک می‌زند و رژیمی که طومار کل غرب را در ۶ روز می‌پیچید ۳۷ روز است که نتوانسته از عهده فلسطین درآید.

صحرایی با اشاره به ویژگی‌های دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آمده است، خاطرنشان کرد: تربیت انسان موحد، آشنا به معاد، متعهد به مسئولیت‌هایش نسبت به خدا، خود، خلق و خلقت، حقیقت‌جو، عدالت‌خواه، صلح‌جو، ایثارگر، وطن‌دوست، مهرورز، جهانی‌اندیش، ولایتمدار، منتظر و تلاشگر برای تحقق حکومت عدل الهی، دارای عزت نفس، خودباور، دانا، توانا، امیدوار، بااراده، مصمم، سختکوش، تلاشگر و نظم‌پذیر، ویژگی‌هایی است که در سند تحول آمده است. تمام این ویژگی‌ها در رفتار شهید طهرانی‌مقدم، متجلی است و این انسان و تربیت او کاری است که نظام تعلیم و تربیت اسلامی می‌خواهد.

وزیر آموزش وپرورش گفت: اگر کشورهای دیگر برای خود الگو درست می‌کنند، کشور ما سراسر الگو است که از جمله آن‌ها سردار شهید طهرانی‌مقدم و سردار شهید سلیمانی هستند اما از یک حیث باید تأسف بخوریم چرا که کشورهای دیگر برای خود الگو می‌سازند اما ما الگوهایی که داریم را به خوبی نمی‌توانیم نشان دهیم.

وی جنگ امروز را جنگ روایت‌ها و اراده‌ها خواند و اظهار کرد: ما شهید طهرانی‌مقدم را باید مظلوم‌پرور و ظالم‌ستیز روایت کنیم اما اگر در این روایت، تعلل کنیم و روایت اول را نداشته باشیم، دشمنان جور دیگری معرفی می‌کنند.

صحرایی تأکید کرد: شهید طهرانی‌مقدم را در کتاب‌های درسی باید به صورت متفاوت بیاوریم. الان هم داریم اما شوق‌انگیز و جذاب باید بخشی از زندگی این شهدا را نشان دهیم و وظیفه ماست که این شهیدان را از زاویه دیگری نشان دهیم.