از سوی دانشگاه شهید بهشتی؛ هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت برگزار می‌شود

به گزارش دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه به نقل از دانشگاه شهید بهشتی، دکتر بهروز دری رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی در این خصوص گفت: کنفرانس بین.المللی مدیریت، پیشینه‌ای غنی از تلاش های علمی و پژوهشی در سالیان متمادی کارنامه‌ای درخشان و اثرگذار در رشد و توسعۀ علوم مدیریت در کشور به جا گذاشته است.
وی افرود: این کنفرانس عرصه‌های متنوعی از موضوعات مدیریتی، متناسب با دیسیپلین‌های دانشگاهی را به عنوان زمینه مطالعات و بررسی‌های علمی هدف‎گیری کرده و بستر و زمینه مناسبی را برای تضارب آراء اندیشمندان و اصحاب حرفه فراهم کرده است. پیشینه غنی برگزاری کنفرانس، جامعه علمی مدیریت کشور را از پایگاهی علمی و پژوهشی برای ارائه نظریات و رویکردهای اندیشمندانه جهت مواجه با شرایط پیچیده جامعه برخوردار کرده است.
دکتر دری با اشاره به ضرورت برگزاری کنفرانس بین‌المللی مدیریت اظهار داشت: مدیریت دارای فلسفه و تفکر دیرینه‌ای است. در عرصۀ وسیعی از حیات بشر، مدیران به چالش ها و خطرهای زیادی پاسخ داده‌اند. تفکر مدیریت از سازمان به عنوان ابزاری برای ایجاد جوامع پایدار استفاده کرده و اشکال جدیدی برای گسترش کسب و کار ارائه نموده است.
وی بیان کرد: تفکر مدیریت دارای تاریخچه‌ای غنی است که بسیاری از اندیشمندان علوم مختلف دربارۀ آن از آراء و نظریات مختلف برخوردارند. رشد و توسعه علوم گوناگون در تنگاتنگ تعاملات جهانی، علم مدیریت را در آستانۀ بلوغ و شکوفایی قرار داده است. اندیشمندان و نظریه‌پردازان علوم مدیریت در تکاپوی راهکارهایی برای پاسخ نیازهای جامعه هستند.
به گفته دکتر دری، تلاش اندیشمندانه اصحاب و پیروان تفکر علمی مدیریت در کشور، نیازمند تعامل روز افزون برای کمک به ایجاد جامعه‌ای همراه با کاهش مشکلات و موانع پیشرفت با هدف‌گیری جامعه‌ای متعالی و ارزشمدار است. جامعه علمی مدیریت در کشور به‌عنوان یک سامانه علمی هدفمند و پاسخگو به نیازهای جامعه، بیش از پیش نیازمند انسجام و یکپارچگی برای کشف راهکارها و راه‌حل ها در مواجه با مسائل و مشکلات پیش رو است.
رئیس هفدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت، با اشاره به برگزاری کنفرانس به صورت مجازی تصریح کرد: درحالیکه شرایط موجود حاکم در جهان ناشی از پدیده ویروس کرونا (کووید -۱۹) محدودیت‌هایی جدی برای برگزاری تجمعات علمی ایجاد نموده است، با رعایت و ملاحظه پروتکل‌ها و مقررات ذیربط، کنفرانس با برخورداری از نگاه عمیق جامعه به کسب راهکارها برای عبور از موانع، فضایی مجازی برای انعکاس آراء و نظرات اندیشمندان علوم مدیریت در قالب ارائه مقاله، سخنرانی علمی، برگزاری پنل تخصصی و کارگاه فراهم نموده است.
دکتری دری، از برگزاری پنل‌های تخصصی با محوریت کرونا در کنفرانس بین‌المللی مدیریت خبر داد و افزود: دبیرخانه کنفرانس تاکنون پذیرای بیش از ۴۰۰ مقاله علمی، ده‌ها سخنرانی، پنل تخصصی با محوریت مسائل روز و به ویژه موضوعات مرتبط با کرونا و نیز کارگاه‌های دانش و مهارت.افزایی در حوزه‌های مختلف مدیریتی است. دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی و انجمن علوم مدیریت ایران با برخورداری از مشارکت و حمایت معنوی دانشگاه‌های تراز اول کشور و برخی نهادها و بنیادهای تخصصی و حرفه ای که در تقویت و غنای علمی و پژوهشی کنفرانس نقش اساسی برعهده دارند، همراه با بیش از ۲۰۰ عضو هیئت علمی داخل و خارج کشور کنفرانس را برگزار خواهد کرد.
رئیس دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی، با برشمردن محورهای کنفرانس اظهار داشت: مدیریت استراتژیک و آینده پژوهی، اندیشه ها و نظریه های نوین در تحولات مدیریتی، بازاریابی، ارتباطات و بین المللی شدن بنگاههای اقتصادی، توسعه شرکتهای دانش بنیان برتحولات اقتصادی، توسعه پایدار، اخلاق حرفه ای و مسئولیت اجتماعی، حکمرانی و رهبری کارآمد و خط‌مشی‌گذاری با رویکردتطبیقی، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی مدیریت، مدیریت عملیات و جهش تولید، مالی، بیمه بانکداری، مدیریت دانش و تجربه، منابع انسانی، سرمایه فکری و رفتار سازمانی در سازمانهای پیشرو، مدل سازی و تصمیم گیری در شرایط ناپایدار و آشفته و کار آفرینی و بهبود فضای کسب و کار ایران محورهای این کنفرانس هستند.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۹۰۵۰۳