ارتقا جایگاه نشریه دانشکده مهندسی مکانیک

ارتقا جایگاه نشریه دانشکده مهندسی مکانیک در جدیدترین آمار اعلام شده توسط وبسایت سایماگو

 

شاخص H نشریه اسکوپوس دانشکده مهندسی مکانیک، JCARME، بنابر ارزیابی سالانه پایگاه سایماگو از ۴ به ۶ ارتقا یافت. دکتر آشنای قاسمی رئیس اداره انتشارات دانشگاه ضمن بیان این خبر افزود: خوشبختانه تلاشهای شبانه روزی دست‌اندرکارن نشریه دانشکده مهندسی مکانیک باز هم نتیجه‌بخش شد و شاخصH  این نشریه با دو واحد ارتقا، از ۴ به ۶ رسید. وی همچنین افزود: این افزایش، به سبب رشد ارجاعات به مقالات این نشریه است و این مساله شانس نمایه شدن آن را در پایگاه (Web of Science) که به ISI شناخته می‌شود، بیشتر می‌کند.

دکتر آشنای قاسمی، مدیر اجرائی نشریه دانشکده مهندسی مکانیک نیز اظهار داشت: تا سال قبل نشریه JCARME در پایگاه سایماگو، تنها در یک زمینه دارای رتبه Q3 بود؛ در حالی که اکنون در دو زمینه موفق به اخذ رتبه Q3 شده است. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که باتلاش دست اندرکاران این نشریه و نیز حمایت همه جانبه هیأت رئیسه دانشگاه، این نشریه بتواند همچون گذشته مدارج ترقی را طی نماید.

قابل ذکر است که نظام رتبه‌بندی سایمگو یا رتبه‌بندی SCImago توسط گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام می‌شود که براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس، آن‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. این رتبه‌بندی یکی از جدیدترین و جامع‌ترین نظام‌های رتبه‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش محور در جهان است.