اداره فرهنگی و فوق برنامه گزارش داد

اداره فرهنگی و فوق برنامه گزارش نهایی جشنواره رویش را منتشر نمود

جشنواره رویش عرصه بروز و ظهورتوانمندی ها و دستآوردهای کانون های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی و فرصتی بی نظیر برای تجلی جایگاه و تداوم و توسعه آن ها می باشد.

 با همین رویکرد برای اولین بار همزمان با ایام روز دانشجو نخستین جشنواره درون دانشگاهی رویش از روز شنبه لغایت سه شنبه مورخ ۱۷ الی ۲۰ آذرماه ۱۳۹۷ درمحل دائمی نمایشگاه های دانشگاه در قالب ۱۲ غرفه در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی برگزار شد .در این باره با خانم کریمی کارشناس کانون ها و مجری جشنواره درون دانشگاهی رویش به گفتگو نشستیم. خانم کریمی نحوه برگزاری جشنواره از ابتدا تا انتها به شرح زیر بیان نمود:

روند شکل گیری جشنواره:

  • معرفی یکی از همکاران به عنوان دبیرمحتوایی و انتخاب یکی از دبیران به عنوان دبیر اجرایی جشنواره
  • فراخوان و دعوت از دبیران سال گذشته جهت ارائه گزارش مکتوب فعالیت های شاخص کانون ( ۲۲ آبان ماه)
  • فراخوان و دعوت از دبیران سال جدید و گذشته به منظور همفکری در خصوص نحوه برگزاری اولین جشنواره درون دانشگاهی رویش و ارائه  برنامه و ایده های اجرایی در

      غرفه کانون خود.( ۲۲ آبان ماه)

  • برگزاری جلسه مشترک با دبیران سال قبل و جاری و تبیین دستورالعمل جشنواره و ارائه نظرات و تعیین زمان برگزاری جشنواره از ۱۷ الی ۲۰ آذر ماه ( ۲ آذرماه)

 بخش های مهم اولین جشنواره رویش:

این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزارشد.

بخش رقابتی شامل دست آوردهای شاخص سال گذشته

بخش غیر رقابت شامل برگزاری غرفه و اجرایی نمودن ایده های کانون در سال جاری

 اهم برنامه های اجرا شده در اولین جشنواره رویش به شرح ذیل می باشد:

کانون قرآن و عترت

– برنامه تلاوت آیاتی از کلام الله مجید قبل از اذان ظهرو عصر توسط دانشجوی مکانیک آقای محمد رضا رحیمی رتبه اول ملی حفظ ۱۰ جزء قران کریم در سی و سومین جشنواره قران و عترت دانشجویان و سپس اجرای اذان توسط یکی از دانشجویان در محل جشنواره به صورت روزانه، تشکیل اولین گروه تواشیح دانشگاه، برگزاری کارگاه حفظ و قرائت و همچنین کارگاه آموزش مداحی و … از جمله فعالیت های این کانون بود.

  کانون مهدویت

– برنامه چالش مصاحبه با عنوان :  “برای آمدن امام زمان خود چه کرده ایم ؟ “و عهدنامه با حضرت با عنوان “بردار ولی قول بده عمل کنی”، اهدای کتاب و پخش اولین گاهنامه کانون مهدویت و … از جمله فعالیت های کانون به شمار می رفت.

  کانون هلال احمر

  • برگزاری تست فشارخون، تست قند خون و اندازه گیری قد و وزن … از جمله فعالیت های کانون بود.

کانون سرود و نواهای ایرانی

  • طراحی غرفه کانون موسیقی که با الهام از عناصر طبیعی و اضافه کردن نماد های سنتی ایرانی فضای دلچسبی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده بود و استفاده از عناصر دیگری همچون بوی عود و مزه انار قرمز فضایی به یاد ماندنی را رقم زد. معرفی کانون و دستاورد های آن به صورت اجرای تکنوازی سازهای مختلف ایرانی و جهانی و همنوازی های متعدد در محل غرفه و روی سن، ارائه مشاوره در زمینه موسیقی توسط اعضای کانون و معرفی ساز های مختلف ایرانی و همچنین معرفی فعالیت های کانون و … از جمله فعالیت های کانون سرود و نواهای ایرانی بود.

کانون گردشگری

  • معرفی اقوام و آداب و رسوم در قالب عکس ها، آهنگ های محلی و سنتی، کلیپ ها و لباس های محلی و همچنین پذیرایی از دانشجویان با تدارک دیدن غذاها و کیک و شیرینی های محلی که توسط اعضای کانون تهیه شده بود توسط کانون گردشگری برگزارشد.

کانون تئاتر

  • اجرای نمایش رادیویی، برگزاری مسابقه پانتومیم، معرفی و ثبت نام جهت بازدید از چند نمایش صحنه، ‌ثبت نام از علاقه مندان به شرکت در لیگ پانتومیم و کلاس های آموزشی بازیگری و… از جمله فعالیت های.

  کانون همیاران سلامت

  • پخش تعداد زیادی بروشور و پیام مشاور بین دانشجویان، ارائه توضیحاتی در باره اهداف کانون وفعالیت و خدمات مرکز مشاوره دانشگاه برای بازدید کنندگان و اهدای یادبود خودکار و دفترچه هایی همراه با لوگوی مرکز مشاوره به مراجعین و … از جمله فعالیت های این بود.

  کانون دبیران جوان

  • برگزاری نمایشگاه عکس مربوط به لیگ تدریس سال قبل ،کارگاه معلم اثر بخش، گارکاه زبان بدن، طرح تدریس جهادی؛ مسابقه کتابخوانی قورباغه را قورت  بده ، طرح تدریس یک دقیقه ای که در آن دانشجویان تا حداکثر ۲ دقیقه موضوعی تصادفی از رشته خود را انتخاب و در چالش تدریس شرکت می کنند. اهدای خودکار با آرم دبیران جوان به بازدید کنندگان و اجرای تدریس روی سن توسط دبیر قبلی کانون و … از جمله فعالیت های این کانون بود.

  کانون هنرهای تجسمی

  • طراحی چهره به صورت رایگان توسط آقای رضا دالوند وخوشنویسی اسامی دانشجویان توسط آقای متولیان (هر دو نفر از اعضای شورای مرکزی کانون بودند.)، عضو گیری دانشجویان جدید الورود، به نمایش گذاشتن آثار هنری اعضای کانون در غرفه و … از جمله فعالیت های کانون به شمار می رفت.

کانون خیریه

  • علاوه بر نمایش عکس از معلولین ذهنی و حرکتی صندوقی برای کمک به ایشان قرار داده بود.

کانون محیط زیست

  • با نمایش مواد پلاستیکی و مضرات آن به استفاده از این مواد در ساخت سطل آشغال و ….  پرداخته بود.

کانون فیلم و عکس

  • در مراحل ساخت غرفه سعی نمود با استفاده از إلمان های سینمایی گوشه ای از شاهکار مشاهیر این حرفه را به نمایش بگذارد، برگزاری مسابقه اطلاعات سینمایی و تقدیراز برگزیدگان، درقسمت دیگر غرفه با استفاده از وسایل بازیافتی مانند کیسه زباله ومقدار کمی رنگ یک آتلیه ساده اما جذاب برای دانشجویان ساخته شد که همه روزه در این مکان عکاسی انجام می‌شد. نمایش عکس های سروش کریمی از دانشجویان وانواع دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای جهت تجربه لمس دوربین های عکاسی نیزبرای بازدید کنندگان را فراهم نمود.

اختتامیه جشنواره

روز چهارشنبه مورخه ۲۱ آذر ماه مراسم احتتامیه با حضور معاونت محترم فرهنگی اجتماعی، رئیس و همکاران اداره فرهنگی، دبیران و اعضای شورای مرکزی کانون ها و فعالین فرهنگی دانشگاه برگزار شد. در این مراسم از دبیران و فعالین کانون ها تقدیر به عمل آمد.

در پایان خانم کریمی از تمامی همکاران ارجمند و دانشجویان گرامی که  در برگزاری اولین جشنواره رویش یاری نمودند سپاسگزاری کرد.

امید است با الطاف الهی و بهره مندی از تجربیات گذشته و هموار نمودن فعالیت پرشور دانشجویان بتوان گام موثری در مسیر دانشگاهی متعالی و فرهنگی معنوی و محیطی شاداب و سرزنده برداریم.

%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d9%85%d9%8a%d9%87 %d8%a7%d9%81%d8%aa%d8%aa%d8%a7%d8%ad%d9%8a%d9%87 %d9%86%d9%85%d8%a7%d9%8a%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87