اداره انتشارات دانشگاه منتشر کرد

تازه های نشر: چاپ دوم کتاب دشمنان ریز و درشت

231538369887

به گزارش روابط عمومی دانشگاه و به نقل از رئیس اداره انتشارات دانشگاه، کتاب دشمنان ریز و درشت، تألیف دکتر هادی عارفی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید رجائی به چاپ دوم رسید. دکتر آشنای قاسمی، رئیس اداره انتشارات  دانشگاه ضمن اعلام این خبر افزود: هنوز سه دهه از جنگ تحميلي نگذشته است كه ارزش‌هاي دفاع مقدس به گونه‌اي، كمرنگ شده و زير سوأل رفته است. كمتر از جبهه و ادبيات دفاع مقدس سخن مي‌رود و كتب ياد و خاطرات جوان مردانه و ايثارگرانه رزمندگان تجديد چاپ نمي‌شود و در گوشه وكنار قفسه‌هاي كتابخانه خاك مي‌خورد. جوانان نسل امروز به طوركل با واقعيت هشت سال دفاع مقدس بيگانه‌اند. حتي حاضر به شنيدن وقايع و مشكلات آن دوره نيستند. رشادت‌ها، استقامت و پايمردي رزمندگان از درجه اعتبار ساقط شده و تاريخ مصرفش گذشته است. حتي از نگاه بعضي‌ها از اول اشتباه بوده است. آنچه در آن دوران برسر ما و مملكت ما آمد هنوز عقبه دارد و ازميان نرفته است. هنوز نفس سينه‌سوختگان شيميايي به دشواري بالا مي‌آيد و جانبازان و آزادگان با سيلي صورتشان را سرخ نگه مي‌دارند. مبادا حرمت ها شكسته شود و اجرشان ضايع گردد. متأسفانه درد دل‌ها و بغض‌هاي آنان را گوش شنوايي نيست. به گفته جامعه‌شناسان و تحليل‌گران، جهان در حال گذر است. گويا جهان در حال گذر، قرار است از همه ارزشها و معيارهاي متعالي انساني نيز گذر كند. تكنولوژي امروزي به جاي پيوند دل‌ها، عشق و ايثار ، فداكاري و وحدت و …  همه چيز را از ما گرفته و به جايش خودخواهي، كناره‌گيري، مالکيت و قدرت طلبي فردي داده است.

دکتر آشنای قاسمی نیز افزود: امروزه با وجود اين همه پيشرفت در علوم پزشكی، تجهيزات و تكنولوژی مدرن، باز سلامت جامعه در خطر است. سلامت روحی، رواني و معنوی در معرض آسيب‌های جدی است. با وجود اينكه در قرن فناوري اطلاعات هستيم اما تمام انديشمندان علوم دينی، مذهبي، عرفانی، اديبان، شاعران و فلاسفه دستاوردهاي گذشته است كه هنوز به آن ها افتخار مي‌كنيم. وقايع و تاريخ گذشته درس عبرت و پند و اندرزي است برای آينده، به گفته روان‌شناسان، گذشته را از دست داده‌ايم. آينده هم هنوز نيامده و نامعلوم است و ما نمي‌توانيم در آن تغييري ايجاد كنيم. لحظه اقتدار ما زمان حال است كه مي‌توانيم در آن دخل وتصرف و پايه‌ريزي و براي آينده معماري كنيم. البته با درس گرفتن از گذشته و با نگاه امروزی داده‌هاي پيشين را پردازش کرده و برای آينده خروجي بگيريم.

این کتاب که به عنوان کتاب سال دانشگاه نیز انتخاب شده است در ۹۰ صفحه و به قیمت ۱۰٫۰۰۰ تومان توسط انتشارات دانشگاه شهید رجائی به چاپ دوم رسیده است.

لینک خرید کتاب:

http://publish.sru.ac.ir/book_757.html