بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت گرامیداشت روز ۱۶ آذر

“مظهر شهامت و سرعت عملِ ملت ایران دانشجویان بودند؛ آن هم دانشجویانی که پیرو خط امام بودند، نه دانشجوی وابسته به فلان حزب سیاسی یا فلان تشکیلات گوناگون و بی‌ایمان؛ نه، دانشجویی که خط امام را قبول داشت و به آن مؤمن بود “.
مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) ۹/آذر/۱۳۸۶

شهادت دانشجویان دانشگاه تهران در ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ در اعتراض به ورود و مداخله‌ معاون رئیس جمهور آمریکا پس از کودتای ۲۸ مرداد و نیز رنگین شدن صحن دانشگاه و خیابان‌های اطراف به خون پاک دانشجویان در ۱۶ آذر سال ۱۳۵۷، حاکی از رسوایی ادعای پوشالی طرفداری از دموکراسی و حقوق بشر آمریکا است.
در حالی که نظام سلطه جهانی از هیچ خفتی برای توقف پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران فروگذار نیست، رشد حیرت انگیز، بی¬نظیر و پرشتاب علمی کشور با تکیه بر ظرفیت های داخلی، در بستر دانشگاه‌ها و همکاری¬های علمی استاد و دانشجو رقم خورده است. جمهوری اسلامی ایران بر پایه آخرین اطلاعات بین المللی تولید علم، در سال ۲۰۲۱ از رتبه ۵۴ جهانی به رتبه ۱۵ ارتقا یافته که به فرمایش مقام معظم رهبری؛ ظرفیت نخبگی جوانان ملت ایران، می‌تواند زمینه‌ساز پر کردن شکاف علمی کشور با علم جهانی، عبور از مرزهای جهانی علم، ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور باشد.
دشمن از گذشته و با بکارگیری حربه¬های گوناگون، مانند ترور مسلحانه دانشمندان و نخبگان علمی، ایجاد آشوب در محیط¬های دانشگاهی، به تعطیلی کشاندن کلاس¬های درس و …، مزورانه، به مواجهه با دانشجو و دانشگاه برآمده است و این-بار، که از ابزار جنگ ترکیبی و شناختی می¬خواستند برای رسیدن به اهداف شوم خود بهره برداری کنند، جامعه دانشگاهی و دانشجویان بصیر، مبارز و روشن‌اندیشِ در میدان، مانند همیشه، دشمنان را ناکام گذاشتند.
با عنایت به اینکه وظیفه¬ دانشگاه، تربیت نیروهای متخصص و متعهدی است که با درک سیاسی و اجتماعی بالا، مسئولیت خود نسبت به جامعه را درک کرده و در تعیین سرنوشت خود و دیگران در جامعه شرکتی فعالانه داشته باشند، در این میان دانشگاه مهم، راهبردی و ماموریت¬گرای تربیت دبیر شهید رجایی، که مسئولیت و نقش ارزشمند و والای تربیت دبیران فنی ایران اسلامی را عهده دار می باشد، در راستای جهاد تبیین در عرصه مهم تعلیم و تربیت رسمی کشور، نقشی بی بدیل، برجسته و راهبردی در خنثی سازی توطئه های دشمن بر عهده دارند.
بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن گرامیداشت این روز تاریخی و بزرگ، ایام ۱۶ آذر را فرصتی خوب برای تبیین ریشه های دشمنی آمریکا با ملت شریف ایران دانسته و ضمن تجدید عهد با آرمانهای بنیانگذار کبیر انقلاب، بار دیگر به فرامین و منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب لبیک گفته و توصیه معظم له مبنی بر جهاد تبیین را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی- ۱۵/آذر ماه/۱۴۰۱