بزودی؛ اعلام فراخوان صندوق در ارتباط با موسسه یاسا

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) نماینده رسمی ایران در موسسه بین المللی تحلیل سامانه های کاربردی (یاسا)، صندوق است. در همین راستا صندوق در نظر دارد با هدف ارتقا پژوهش های مرتبط با موضوعات فعالیت یاسا و افزایش مشارکت های پژوهشگران ایرانی در ارتباط با فعالیت های این موسسه، فراخوانی ویژه برگزار نماید.

بنابر این گزارش مقرر شده است در فراخوانی که در آینده نزدیک اعلام خواهد، از حداکثر ۱۰ طرح پژوهشی، تا سقف ۵ میلیارد ریال به ازای هر طرح، در حوزه های اولویت زیر حمایت شود.

  1. انرژی
  2. تغییرات اقلیم
  3. منابع آب و امنیت غذایی
  4. آلودگی هوا و محیط زیست
  5. مدل سازی و تحلیل سیستم ها

قابل ذکر است که این فراخوان به صورت داخلی بوده و کلیه حمایت ها از سوی صندوق (INSF) تامین خواهد شد. همچنین، نشان دادن ارتباط موضوعی طرح های پیشنهادی با برنامه های پژوهشی یاسا و استفاده از پایگاه های داده، مدل ها و ابزارهای پژوهشی موسسه (مانند MESSAGE, GAINS, CATSIM,.. ) جز شروط لازم هر طرح است.

خاطر نشان می سازد گروه های پژوهشی موسسه یاسا که با اولویت های این فراخوان در ارتباط می باشند به شرح ذیل اند:

  1. تحلیل سیستمی پیشرفته ( Advancing Systems Analysis )
  2. تنوع زیستی و منابع طبیعی ( Biodiversity and Natural Resources )
  3. انرژی، اقلیم و محیط زیست ( Energy, Climate, and Environment )

یادآور می شود موسسه بین المللی تحلیل سامانه های کاربردی (یاسا) موسسه ای پژوهشی و مستقل است که ۲۴ کشور از سراسر جهان در آن عضویت دارند. این موسسه در خصوص مسایلی پژوهش می کند که کلان تر و پیچیده تر از آن است که توسط یک کشور یا یک حوزه علمی قابل حل باشند. هدف از انجام پژوهش های یاسا رسیدن به سیاستگذاری مبتنی بر شواهد در خصوص این گونه مسایل پیچیده و کلان است.

فعالیت های علمی یاسا در چارچوب ۷ گروه پژوهشی انجام می گیرد که هر یک بر اولویتی خاص تمرکز داشته و توسط تیمی از دانشمندان برتر کشورهای عضو هدایت می شود. در طول پنجاه سال گذشته، این گروه ها علاوه بر انجام پژوهش های پیشرو؛ با هدف رویارویی با چالش های جهانی، منطقه ای و ملی؛ اقدام به ایجاد پایگاه های داده، مدل ها و ابزارهای پژوهشی کرده اند که در دسترس پژوهشگران کشورهای عضو قرار داد.

اطلاعیه فراخوان و ضوابط مربوط به آ ن به زودی در تارنمای صندوق اطلاع رسانی خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۸۲۱۶۱۱۱۷ تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۰۶۱۷۰۱