معاون دانشکده خبر داد

شرکت مدیریت تولید برق بعثت عهده دار تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه بعثت شهر تهران میباشد.اين نیروگاه درسال ۱۳۴۳ بدليل نياز شهر تهران و به جهت نزديكي به پالايشگاه ، در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در منطقه خزانه بخارائی واقع در جنوب شرقی اين شهر توسط شرکت جنرال الکتريک (GE) با نصب سه واحد بخاری هر یک به قدرت اسمی  MW 82.5 بنا شده و از سال ۱۳۴۶ تا کنون توسط شرکتهای توانیر و برق منطقه ای تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است. این نیروگاه بخشی از خط سراسری برق ايران  است  که  برای  نخستین بار  در  سال  ۱۳۴۵ به  صورت شبکه ۲۳۰ کیلوولت احداث گردید، بخش ابتدایی این خط در نزدیکی سد دز و  بخش انتهایی آن در نزدیکی نیروگاه بعثت قرار دارد که درواقع شبکه اصلی برق باخترراتشکیل می‌دهند.

سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی بوده و سوخت کمکی آن مازوت می باشد. آب خام نیروگاه نیز توسط پنج حلقه چاه عمیق تامین می شود.

محصول فرایند تولید نیروگاه توسط دو پست۶۳ کیلو ولت با ۱۳ فيدرخروجي ( ۴ خط هوايي و ۹ كابل زيرزميني) به شبکه فوق توزیع برق منطقه ای تهران و۲۳۰ کیلو ولت با ۳ فيدر خروجي بوسيله خطوط هوايي به شبکه سراسری منتقل می شود.
در ادامه عکس هایی از بازدید دانشجویان دانشکده مهندسی برق در تاریخ۱۵ اردیبهشت ۹۵ آمده است.

1

2

3

5