کسب جایزه کامستک ۲۰۲۱ توسط یکی از اعضاء کارگروه‌های علمی بنیاد

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) و به نقل از ایسنا،”کمیته دائم همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی” (به اختصار انگلیسی کامستک) برندگان جوایز دو سالانه خود در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد و در میان برندگان نام دو محقق ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

پروفسور علی اکبر موسوی موحدی از موسسه بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و عضو کارگروه های علمی بنیاد موفق به دریافت جایزه یک عمر دستاورد کامستک در رشته شیمی شد.

پروفسور موحدی بنیانگذار بیوشیمی فیزیک در ایران است. او در سال ۱۳۳۱ در شیراز چشم به جهان گشود. مدرک کارشناسی خود را در رشته شیمی از دانشگاه شهید بهشتی دریافت کرد و مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه میشیگان شرقی آمریکا و دکترای تخصصی خود را در رشته بیوشیمی فیزیک از دانشگاه منچستر انگلستان کسب کرد.

پس از اتمام دوره دکترا، در دانشگاه تهران مشغول به تدریس و تحقیق شد. او هم‌اکنون استاد تمام گروه بیوفیزیک در مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران است.

خاطر نشان می سازد جوایز کامستک هر دو سال یک بار در حوزه علوم پایه و علم و فناوری اعطا می‌شوند تا از محققان کشورهایی که عضو سازمان همکاری اسلامی هستند قدردانی شود. هر جایزه شامل یک گواهی، مدال افتخار و جایزه نقدی است.

کامستک به منظور افزایش همکاری‌های علمی و ارتقاء سطوح ارتباطات علمی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(OIC) تأسیس شده است. این کمیته با هدف و تأکید بر توسعه آموزش‌های تکمیلی، سرمایه‌گذاری در بخش تحقیقات، توجه ویژه به فناوری اطلاعات، مبادله اطلاعات میان کشورهای اسلامی و جلوگیری از فرار مغزها شکل گرفته است.

روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF) از سوی مدیریت و همکاران صندوق کسب این موفقیت را به جامعه علمی کشور خصوصاً خدمت پروفسور علی اکبر موسوی موحدی تبریک عرض می نماید.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۱۲۰۴۰۳