کرسی یونسکو در ترویج علم به منظور افزایش آگاهی درخصوص بیماری کرونا برگزار می‌کند؛ جشنواره دانش‌آموزی «سلامت جهان با دستان پاک»

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، به گفته دکتر وحید احمدی، رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، «کرسی یونسکو در ترویج علم» با همکاری سازمان‌ها و نهادهای علمی، آموزشی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی در مقاطع ابتدایی و متوسطه، جشنواره دانش آموزی «سلامت جهان با دستان پاک» را در روز جهانی شستن دست در تاریخ ۲۴ مهرماه ۱۳۹۹ برگزار می‌کند.
این کرسی با توجه به بحران شیوع کرونا در ایران و سایر نقاط جهان با برگزاری جشنواره دانش آموزی «سلامت جهان با دستان پاک» درصدد افزایش آگاهی در خصوص این بیماری و چالش‌های پیش روی حوزه بهداشت و سلامت فردی و عمومی با تاکید بر شستن دست‌ها است.
این جشنواره در قالب های نقاشی، کاریکاتور، فیلم کوتاه (یک دقیقه ای)، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، داستان کوتاه (۴۰۰ تا ۸۰۰ کلمه) و داستان مصور (کمیک استریپ) برگزار خواهد شد.
کرسی یونسکو در ترویج علم، پاییز ۱۳۹۸ با امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و سازمان علمی، فرهنگی و اموزشی ملل متحد (یونسکو) در گروه ترویج علم راه‌اندازی شده است.

 

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر:۹۹۰۳۱۰۱