کتاب همکاری های علمی بین المللی منتشر شد

دکتر حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقدمه این کتاب آورده است:

محیط های درونی و بیرونی نهادها دایما در حال دگرگونی، تغییر و پویایی هستند. در چنین شرایطی نهادی موفق عمل می کند که تغییر پارادیم را درک کرده و متناسب با شرایط محیطی جدید حرکت نماید. بین المللی سازی آموزش عالی کشور یکی از اهداف سال های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده است و قرار گرفتن در چرخه دانایی جهانی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در منطقه و جهان و بسترسازی مراودات علمی، فناوری و نوآوری با حفظ عزت ملی از جمله برنامه های جاری این وزارتخانه است که خوشبختانه با همراهی و هماهنگی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و مراکز فناوری بزرگ کشور همراه بوده و دستاوردهای گرانبهایی داشته است که حضور موفق در رتبه بندی های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دنیا، افزایش شتابان رشد مقالات علمی مشترک و جذب دانشجویان کشورهای دیگر بخشی از آن می باشد. فراموش نکنیم که در بهترین حالت اگر انتشار مقالات را برابر تولید علم بدانیم (که بر آن نقدهای جدی وارد است)، تنها ۲ درصد انتشارات ISI دنیا را ما تولید می کنیم و برای کسب و درک محتوای ۹۸  درصد مابقی احتیاج به حضور در جوامع علمی دنیا داریم و این به غیر از نیاز شرکت های دانشی ما به بازارهای منطقه ای و جهانی است که تنها در بستر تعاملات بین المللی حاصل می شود.

مجموعه حاضر به یکی از زیرساخت های مهم بین المللی سازی آموزش عالی کشور که قوانین و مقررات است اشاره دارد و امیدوام بستر مناسبی برای توسعه همکاری ها فراهم آورد.

برای دریافت نسخه الکترونیکی کتاب همکاری های علمی بین المللی، فایل ضمیمه را ملاحظه نمایید.

 

 

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۱۰۱۲۰۱