وزیر علوم در جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت تاکید کرد: لزوم توجه به ارزیابی‌ها و بازتعریف ماموریت‌های موسسات پژوهشی

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر منصور غلامی، در شانزدهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت با بیان اینکه اصولاً ارزیابی کردن و مورد نقد قرار دادن نتایج ارزیابی‌ها کار ارزشمندی است، گفت: ارزیابی باید بسیار جدی و با تفکر عملیاتی شدن صورت پذیرد.

وی افزود: در مدیریت ستادی وزارت علوم نیز تاکنون به مجموعه‌های پژوهشی که می‌توانند در سیاستگذاری‌های کلان امور موثر باشند و کمک کنند، توجه لازم مبذول نشده است؛ در حالی که به عنوان یک ظرفیت تحقیقاتی و جایگاهی که در امور دارند، این ضرورت احساس می‌شود که با یک بازخوانی مجدد، ماموریت‌ها و وظایف آنها بازتعریف شده و در راستای اصلاح فرایندها اقدامات موثری انجام شود.

دکتر غلامی همچنین اظهار داشت: مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی در راستای کمک به تحقق اهداف و اجرای برنامه‌های اجرایی کلان که تجربه خوبی دارد، می‌تواند اثرگذار باشد و مدیران در دوره‌های بعدی هم باید با حساسیت برای برقراری این همکاری تلاش کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: حفظ و نگهداشت موسساتی که سالیان متمادی فعال بوده‌اند با تاکید بر تقویت و اصلاح ماموریت‌ها کار سخت اما ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد.

 

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۰۴۰۸۰۷