وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد: اساتید دانشگاه در پساکرونا برای آموزش مجازی امتیاز ویژه می‌گیرند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمدعلی زلفی گل با بیان اینکه، تصمیم گرفته ایم با ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه‌ها، از تجربیات دوره کرونا برای پساکرونا استفاده کنیم، افزود: این بدان معنی است که دانشگاه‌ها علاوه بر آموزش‌های حضوری، تدریس مجازی به صورت آفلاین یا برون خط نیز برای دانشجویان خواهند داشت.

وزیر علوم در گفتگو با خبرگزاری ایرنا اظهار داشت: آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری به صورت تلفیقی توسط اساتید به طورحتم باعث تعمیق فهم مطالب درسی برای دانشجویان خواهد شد.

دکتر زلفی گل تاکید کرد: با شروع کلاس‌های درسی به شکل حضوری در دانشگاه‌ها سعی خواهیم کرد، از تجربیات ارزشمند دوران کرونا استفاده کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در دوران پساکرونا و حضوری شدن تدریس دانشگاهی برای اساتیدی که به صورت مجازی و برون خط نیز مطالب درسی در دسترس دانشجویان قرار دهند امتیاز ویژه قائل خواهیم شد.

لازم به ذکر است، از زمان اعلام شیوع بیماری کرونا در ایران در اواخر سال ۹۸ تاکنون آموزش‌ها در دانشگاه‌ها در بستر فضای مجازی دنبال می‌شود و به غیر از برخی دانشگاه‌ها در شهرها و استان‌هایی که از نظر رنگ بندی کرونایی مجاز به بازگشایی دانشگاه‌ها هستند، در سایر شهرها درهای دانشگاه‌ها همچنان به روی دانشجویان بسته است.

 

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۱۰۱۲۰۳