وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میزبان وزیر علوم و تحقیقات علمی کشور مالی

در این دیدار دکتر حدادی اصل ضمن استقبال از حضور ایشان و هیات همراه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت علمی و دانشگاهی از دانشجویان و محققان کشور مالی بویژه در قالب دوره های آموزشی و تحقیقاتی کوتاه مدت و میان مدت، فنی و حرفه ای، تربیت مدرس، انجام اقدامات مشترک در حوزه علم و فناوری و برگزاری کارگاه های آموزشی و پذیرش دانشجویان بورسیه و شهریه پرداز  از آن کشور را اعلام کرد.

همچنین در  خصوص امکان سنجی تاسیس شعب دانشگاهی ج.ا. ایران در مالی و لزوم معرفی دانشجویان و محققان مستعد و ممتاز از سوی کشور مالی برای تحصیل و تحقیق در دانشگاه های ایران تاکید کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پایان سخنان خود، در در خواست کرد که موضوعات مطرح شده در این ملاقات، به منظور پیگیری هرچه بهتر موضوعات مورد اشاره به صورت مکتوب تنظیم شود.

در ادامه این دیدار پروفسور احمدو کیتا با تشکر از حمایت های علمی و دانشگاهی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح و زمینه های علمی، تحقیقاتی و فناوری پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته و ما از مسئولان آموزش عالی ایران درخواست می کنیم بورس های تحصیلی و تحقیقاتی برای دانشجویان مالی درنظر بگیرد.

ایشان در ادامه خواستار کمک های علمی و فناورانه ایران در زمینه اکتشاف منابع نفتی و گازی و همچنین انتقال فناوری در  حوزه‌های مختلف از جمله معدن، خروج مواد و…شد.

شایان ذکر است مالی از شمال خاوری با الجزایر و از خاور و جنوب خاوری با نیجر و ازجنوب خاوری با بورکینافاسو و از جنوب با ساحل عاج و از جنوب باختری با گینه و از خاور با سنگال و از شمال باختری و باختر با موریتانی مرز مشترک دارد.

 پروفسور احمدو کیتا وزیر علوم و تحقیقات علمی کشور مالی در راس هیات سه  نفره صبح امروز به تهران سفر کرده و قرار است ملاقات هایی با مقام عالی وزارت و روسای چند دانشگاه و پژوهشگاه داشته باشد.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۱۰۴۱۸۰۱