نشست مشترک نمایندگان دانشگاه صنعتی اصفهان با وزیر امور خارجه و سفیر کشور سوئیس در ایران

در این دیدار آقایان دکتر محمود اشرفی زاده و دکتر پیمان مصدق، اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان  از دانشکده مهندسی مکانیک به عنوان برندگان پروژه های تحقیقاتی مشترک و همکاری های علمی بین ایران و سوئیس در این جلسه حضور داشتند.

دراین نشست مشترک  نمایندگان دانشگاه صنعتی اصفهان با وزیر خارجه و سفیر سوییس در تهران، وزیر خارجه سوییس ضمن قدردانی از فعالیت های علمی بین المللی این دانشگاه به عنوان مرجع همکاری های علمی ایران و سوییس، بر استمرار و ارتقاء این همکاری ها تأکید کرد.

وزیر خارجه سوییس پس ازتشریح دیدگاه ها و سیاست های این کشور درخصوص تعاملات علمی بین المللی، ضمن تأکید بر توسعه دیپلماسی علمی میان دوکشورو با اشاره به شرایط دشوار تحریم ها و سخت بودن ارتباطات میان کشورها، دیپلماسی علمی را راهکاری برای تعامل بیش ازپیش کشورها بیان کرد.

مسؤل میز سوییس و مدیر مرکز همکاری های علمی بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این دیدارضمن اشاره به تاریخچه همکاری علمی میان ایران و سوییس، به ارائه گزارشی از روند تشکیل میز سوییس به عنوان مرجع ملی همکاریهای علمی بین‌المللی میان دو کشور پرداخت. وی  ضمن استقبال از موضوع دیپلماسی علمی اعلام داشت که کنسرسیوم دانشگاه های برتر اصفهان IUN  و شهرداری این شهر برای شهرهای خواهر خوانده نیز استفاده از دیپلماسی علمی را در دستور کار قرار داده اند. وی در ادامه ابراز داشت علیرغم محدودیت های سیاسی موجود ارتباطات علمی می تواند پابرجا و حاشیه امنی برای تعاملات فیمابین ایجاد نماید. دکتر سیما فاخران افزود: تعین روز مشترک علم ایران و سوییس پیشنهاد ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان به نمایندگی از وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی بیش از پیش توسط وزرای خارجه دو کشور می باشد.

وی با بیان این که موضوع دیپلماسی علمی را برای خواهرخوانده های اصفهان در حال پیگیری هستیم، اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان نماینده ایران، طی سال های گذشته ارتباطات مستمر علمی با دانشگاه ها و مراکز علمی کشور سوییس داشته است.

دکتر محمدجواد امیدی قائم مقام رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در امور بین الملل و توسعه زیرساخت های فناوری نیز در این دیدار گزارشی از گرنت ها و ابزارهای حمایتی از پژوهش های مشترک دانشمندان ایرانی و سوییسی  و توسعه همکاری‌های آینده ارائه کرد.

سفر هیأت بلندپایه سوییسی به ایران، به مناسبت یکصدمین سالگرد آغاز روابط دیپلماسی میان دو کشور انجام گرفته و طی دو روز آینده و دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد یافت.

گفتنی است: پس از سفر سال ۱۳۹۵ رئیس جمهور سوییس به تهران و متعاقب آن سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به کشور سوییس در سال ۱۳۹۷، در چهارچوب نقشه راه همکاری های مشترک دو کشور، دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان مرجع ملی همکاریهای علمی بین‌المللی دو کشور تعیین و میز سوییس در این دانشگاه تأسیس شد.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۶۲۳۰۲