نامگذاری سالن جلسات معاونت پژوهش و فناوری به نام دکتر مریم میرزاخانی

معاونت پژوهش و فناوری خبر داد:

پیشرفت علوم پایه، اساس ارتقا علمی و توسعه کشور است. کشورهای پیشرفته هزینه زیادی را چه به لحاظ مالی و چه معنوی در حوزه علوم پایه انجام می‌دهند چرا که می‌دانند دستیابی به توسعه و تعالی علمی بدون پیشرفت علوم بنیادین امکانپذیر نیست. در این میان باید آموزش و پژوهش و به ویژه برنامه ریزی های آموزش عالی در حوزه علوم پایه پررنگ‌تر شود تا تأثیرگذاری بهتری در فرایند علمی رخ دهد و در عین حال زیر ساخت‌های لازم برای آن در همه ابعاد رشد پیدا کند.

دکتر شمس معاون پژوهش و فناوری اشاره داشتند که یکی از دانشکده های مهم و تاثیرگذار در دانشگاه شهید رجایی در عرصه آموزش و تولید علم، دانشکده علوم پایه  است. سهم تولید علم این دانشکده بین دانشکده های دیگر، قابل توجه است. شناساندن چهره های برجسته علمی ایرانی در حوزه علوم پایه یکی از وظایف نهادهای آموزشی و علمی در کشور است که می تواند انگیزه بالایی در جهت رشد علمی در بین نسل جوان ایجاد کند.

معاونت پژوهش و فناوری در یک حرکت نمادین، سالن جلسات این معاونت را به نام دکتر مریم میرزاخانی نامگذاری کرد. دکتر مریم میرزاخانی در سال ۲۰۱۴ برندهٔ مدال فیلدز شد که بالاترین نشان علمی رشتهٔ ریاضیات است و هر چهار سال یک‌بار به دانشمندان برگزیدهٔ زیر ۴۰ سال اهدا می‌شود و از آن به نوبل ریاضیات نیز تعبیر می‌شود. وی نخستین زن و نخستین ایرانی بود که موفق به دریافت این جایزه گشت.