معاون وزیر علوم: ایران رتبه ۱۵ جهان را در تولید علم دارد

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور گفت: جایگاه علمی ایران در بحث تولیدات علمی وضعیت خوبی است بطوریکه اکنون از نظر تولید علم در شاخص های کمی دنیا رتبه ۱۶ را داریم.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش پور در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه بجنورد اظهار داشت: طبق آخرین یافته ها و داده هایی که در دنیا منتشر شده است ایران در بخش رشد علمی در شاخص های کیفی نیز وضعیت خوبی را دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه مکان تولید علم و دانش است اظهار داشت: در گام دوم انقلاب بسیار به این مهم تاکید شده است و باید تلاش کنیم در حوزه نوآوری نیز به شاخص های مهم دنیا دست پیدا کنیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان کشور به پیشرفت کشور در زمینه های مختلف علمی اشاره ای کرد و گفت: در حوزه نانو، هوا فضا و بحث های هسته ای توانسته ایم گام های بزرگی برداریم که باید تلاش ها مضاعف شود تا در بیشتر بخش ها در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

داداش پور در بخش دیگری از سخنانش به تلاش های دانشگاه بجنورد در خصوص ساخت فضاهای آموزشی و ارتقای آن اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر اقدامات خوبی در این دانشگاه صورت گرفته است که این روند باید شتاب بیشتر به خود گیرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با بیان اینکه مسیر دانشگاه بجنورد به شهر هم اینک طولانی است گفت: باید مسیر خیابان قیام برای حل مشکل رفت و آمد دانشجویان بازگشایی شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون دانشجویان برای رسیدن به این مرکز آموزشی مسیری طولانی را طی می کنند که اگر انتهای خیابان قیام باز شود این مسیر به نصف کاهش خواهد یافت و دانشگاه در محدوده شهری قرار خواهد گرفت.

وی بر کمک خیران برای ساخت و ساز فضای دانشگاهی و کمک استانی نیز تاکید کرد و گفت: این سهم باید افزایش یابد.

در این آیین از زحمات احمد محقر تقدیر شد و محمد شیخ زاده به عنوان سرپرست دانشگاه بجنورد معرفی شد.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۱۱۲۰۰۵